VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

NYT RIITTÄÄ - projekti

/ #952 EI YHTÄ PAHAA VOI PUOLUSTAA TOISELLA PAHALLA

07.01.2012 11:48

KESKUSTELUN TÄSSÄ VAIHEESSA TOTEAMME:
Susiensuojelijat vetoavat yhteiskunnassamme esiintyviin muihin ongelmiin (joita toki on - eihän sitä voi kukaan kieltää). MUTTA onko järkevää edes ajatella, että koska meillä Yhteiskunnassamme on muita ongelmia jotka luovat uhkakuvia ihmiselle, että pitäisi VIELÄ LISÄKSI luoda yksi uhkakuva - eli ylisuuri susikanta. Mielestämme tällainen ajattelutapa jossa puolustetaan ylisuurta susikantaa (ylisuuren susikannan myöntää myös vihreiden Presidenttiehdokas Haavisto, vink) muilla ongelmilla on epälooginen; tekeekö muut kielteiset asiat yhdestä kielteisestä asiasta ei kielteisen - ei tietenkään. On erittäin järjetöntä puolustella yhtä uhkakuvaa muilla uhkakuvilla!

Alkavatko susiensuojelijoiden argumentit loppua kun tällaiseen epäloogiseen ajattelutapaan pitää epätoivoisesti turvautua? Mielestäni kyllä - ja se näkyy mm. tämän kansalaisaloitteen kommenteissa koskien niitä jotka puolustavat "henkeen ja vereen" ylisuurta, ihmisille haitallista susikantaa.

Lisäksi toteamme:
KOSKA vihreiden Presidenttiehdokas Haavisto lausunnollaan - jossa antaa selvästi ymmärtää susikannan olevan liian suuri (koska tulevat taajamiin eivätkä pelkää ihmistä) on selvä osoitus siitä, että vihreiden rivit alkavat rakoilla susikysymyksen suhteen. Ylisuurta susikantaa kun ei yksinkertaisesti voi puolustella millään järkevillä argumenteillä; se on todellinen uhka ihmiselle, se on ollut sitä aina ja tulee sitä aina olemaan. Tämän ymmärtää vihreiden Presidenttiehdokas - mutta eivät selvästikkään liikkeen ne aktivistit jotka vastoin järkeviä perusteluja tahtovat maahamme lisää susia, vaikka kaikki todisteet kiistattomasti osoittavat ylisuuren susikannan haitallisuuden - sekä vaarallisuuden ihmisille ja heidän karjalleen/ lemmikeilleen.

* Kaikki me, jotka ymmärrämme ylisuuren susikannan riskit, jatketaan ahkerasti tämän kansalaisaloitteen tiedottamista (facebook, keskustelupalstat + puskaradio); olemme selvästikkin tiellä, joka saa susiensuojelijat "varpaisilleen" ja joka kohta ylittää pakostakin median uutiskynnyksen - jolloin tietysti tämä projekti julkisuuden myötä saa taatusti lisää kannattajia. Kaikki on kiinni siitä, KUINKA AKTIIVISIA ME OLEMME.