Kankaanpään taidekoulun puolesta

PALSTATIEN PÄÄSTÄ

/ #51 III SORTOKAUSI

14.01.2012 12:35

1. sortokausi sattui vuosiin 1899-1905 ja sitä seurasi 1908-1917 toinen sortokausi. Nyt olemme edenneet kokoomuksen , sosiaalidemokraatien ja vihreiden painostamana kolmanteen sortokauteen. Tälle ajalle on tyypillistä:
ulkoistaminen,
yhtiöittäminen
kokoaminen
tiivistäminen
keskittäminen
lähipalvelujen lopettaminen
kunnallisen itsehallinnon pilkkaaminen
demokratan pelisääntöjen loukkaaminen
aluepolitiikan hyljeksintä
maan jakaminen alueellisesti ja kansan jakaminen kahtia syvenee
vaaranvuodet ovat alkaneet.
Edellisellä eduskuntakaudella toteutettiin 56 kuntaliitosta demokraattisesti ja siinä poistui terveellä tavalla 100 kuntaa maailman kuntakartalta. VAPAAEHTOISESTI.
Toinen tie em lisäksi olisi ollut nytkin käytettävissä: vapaaehtoinen kuntien välinen yhteistyö. Asenteelinen kypsyminen oli jo pitkälle tapahtumassa myönteisen kehityksen jatkamiseksi, syventämiseksi. Ja nyt no vouhkaajat noviisit rynnivät ja jyräävät meitin. ADHD lienee sopiva oireryhmän kuvaamiseen. Niille pitää panna toppi. Sivupenkkiä osoitta.
Kunnallisvaalit on 28.10.2012 ja poliittisen, kestävyyttä vaativat taiston on alettava heti. Kansanvalta on palautettava oikeisiin käsiin , pois noviiselta ja asiasta vähiten tietäviltä virkkusilta, urpilaisilta ja haavistoilta.