VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Canis Lupus

/ #1342 SUSIVIHALLE EI OLE PERUSTEITA!

17.01.2012 14:27

En todellakaan allekirjoita näin sairasta adressia!

Pitäisiköhän perustaa sivusto metsästäjien lahtaamista elukoista. Niissä veri virtaa ja suoletkin näkyy... Kettuja pyydetään tuskallisilla jalkanaruilla ja hirvet juoksevat ampumisen jälkeen satoja metrejä, siinäkö ei ole mitään väärää. Mutta petoeläimen tappama elukka on aina "raadeltu" ja kokenut metsästäjien mielestä "tuskallisen" kuoleman.

Susivihaajat pitävät meteliä asiasta joka on kaikille petoelämille luontaista, ravinnon hankkiminen eli tappaminen. Heinälläkö sen suden pitäisi elää? Miksei karhujen tappamista elukoista pidetä yhtä suurta haloota kuin susien tappamista?

Metsästäjät vaikenenvat visusti omista virheistään. Mm. siitä että PIRKANMAALLA LAMPUREILLE ON ENEMMÄN VAHINKOA METSÄSTÄJIEN KOIRISTA KUIN SUSISTA! Ei muuta kuin adressi pystyyn että kaikki metsästäjien koirat pitää lopettaa, ne ovat kotieläimille vaarallisia. Itseäni on kerran purrut karhukoira polveen, miten noin vaarallisia elukoita voidaan pitää luonnossa vapaana?

Poroja kuolee Lapissa joka vuosi nälkään, mutta siihen ei puutu kukaan. Vaan jos joku petoeläin kehtaa poron tappaa henkensä pitimiksi niin sehän se on maailman kauhein asia.

Ns. petoasiantuntijoiden ja metsästäjien susihavainnoille ja jälkien tunnistamiselle nauran p*****sen naurun! Eivät erota edes pulua harakasta! Vai mites olikaan sen taannoisen Tampereen "suden" laita joka oikein jäljistä tunnistettiin...? Ai niin, sehän olikin KOIRA! Myöskään "mattimeikäläisten" susihavaintoihin ei ole luottamista, monet ihmiset ovat aivan surkeita lajien tunnistamisessa.

Olen ikäni kulkenut yksin metsissä ja ikinä en ole suurpetoihin törmännyt, jälkiä olen kyllä nähnyt. Metsässä olen lähes aina tuntenut oloni turvalliseksi, vaikka liikun hiljaa. Paitsi metsäsätysaikana, silloin pelottaa että minkä puskan takaa pamahtaa kuula kalloon. Asun maalla susi- ja ilvesalueella. Olen nähnyt omalla pihalla suden, mutta uskallan silti kulkea koirieni kanssa pimeälläkin ulkona.

Oletteko susien vihaajat ajatelleet että susi on ollut Suomessa ennen meitä? Ja että ilman susia meillä ei olisi myöskään koiraa? Miten perustelette sairaan susivihanne? Miksi metsästys ei ole kiellettyä vaikka metsästystilanteissa on kuollut useita ihmisiä?