VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

12ca

/ #1642 Näimpä ...

23.01.2012 18:38

Eli kyseessä on todellakin ääriaineksen toiminta,jolla tänne kirjoittavat susiensuojelijat ilmineeraavat asiaansa,ja kuvitellen olevansa luonnonsuojelijoita liittyessään facebookin susiryhmään.Joku saattaa olla myös Suomen luonnonsuojeluliiton jäsen.Näin menetellen sitten on tehty luonnon hyväksi omasta mielestä kaikki mahdollinen eli enemmän kuin kukaan muu.

En tiedä mistä johtuu,mutta näitä em,toimijoita ei ole tullut vastaan kedonhoito ja niittotalkoissa,tai kosteikkojen perustamis ja hoitotalkoissa joihin itse osallistun niin paikallisen luonnonsuojelu yhdistyksen kuin metsästysseurojenkin puitteissa,meillä on myös kehitetty yhteistyömahdollisuuksia jokiluonnon ennallistamiseen yhdessä luonnonsuojelu ja riistanhoito yhdistyksen kanssa.Mutta milloinkaan ei mukana ole ollut huumeiden käyttäjiä tai turkistarha iskuihin osallistujia.

Ja hyvä näin,sillä nämä ns. "luonnonsuojelijat" ovat kaikista suurin uhka aidolle luonnonsuojelulle ja sille työlle mitä luonnon hyväksi tehdään,siis kirjaimellisesti työlle jota tehdään niin kone kuin ihmisvoiminkin.Vaarana nimittäin on että luontoväki leimantuu näiden häiriköiden mukaan ja ihmisten mielikuva suojelusta muodostuu hyvin kielteiseksi.Aika ajoittain tuntuu että näillä em,toimijoilla on juuri tämä tarkoituskin.