Kannabis lailliseksi

Vieras

/ #3378

29.01.2012 17:31

Älkää kommentoiko täällä, jos ette ole tarkastelleet kannabikseen liittyviä tutkimusTULOKSIA ja kannabikseen liittyviä dokumentteja.

Argumentti " Kannabis aiheuttaa psykologista riippuvuutta ja siksi ihmiset kadottavat todellisuutensa pilven maailmaan " on totta. Mutta kaikki asiat jotka ihminen kokee hyväksi ja nautinnolliseksi aiheuttaa psykologista riippuvuutta. Silti osaamme välttää kyseisiä asioita, esim. Roskaruoka, karkit, liiallinen alkoholin käyttö jne. Jotkut ihmiset tosin eivät osaa välttää jatkuvan nautinnon saamista psykologisesti riippuvuutta aiheuttavista aineista, esim hyvin ylipainoiset ihmiset, narkkarit, alkoholistit. Osaamme samalla tavalla välttää kannabiksen ylikäyttöä.

Alkoholin käyttäjistä vain murto-osa on alkoholisteja. Miksi kannabista ei voisi käyttää samalla tavalla kuin alkoholia, eli murto-osa ylikäyttäisi sitä ja loput käyttäisivät järkevästi? Miksi haluaisimme kieltää kannabiksen koko kansalta, jos vain pieni osa käyttäjistä (jotka jo nyt käyttävät päihteitä päivittän) ylikäyttäisi sitä?

Ei se ole itse aineesta kiinni, vaan ihmisestä. Ja näillä ihmisillä on jo nykyisillä laillisilla päihteillä mahdollisuus toteuttaa omaa surkeuttaan.