Kannabis lailliseksi

dekr

/ #3398 Dekriminalisointi

16.02.2012 05:52

Dekriminalisoimalla valtiolta säästyisi rahaa KYMMENIÄ, ELLEI SATOJA MILJOONIA jotka menevät tähän naurettavaan normaalien kansalaisten kyykyttämiseen. Ainut seuraus tällaisesta toiminnasta on kasvava määrä ahdistuneita ja syrjäytyneitä, ihmisiä ja tästä sitten syytetään kannabista. Tosiasiassa syyllinen tähän on eduskuntatalon väki ja poliisi. Tälläkin rahalla voitaisiin hoitaa montaa alkoholistia, käyttää rahat terveydenhuoltoon, teiden kunnossapitoon ja saattaisipa olla mahdollisuus pudottaa polttoaineveroakin, joka tapauksessa säätö olisi hurja. Poliisin kuuluisi olla ihmisten palvelija ja suojelija, eikä alistaja.Kun tästä epäkohdasta on päästy eroon "suomi on vapaa maa" sanonta alkaa olla hieman lähempänä totuutta. Alkoholin mielikuvamainonnan kieltämisestä on ollut paljon puhetta viime aikoina, mutta alkoholilla on myös kohtuukäytön mahdollisuus, näin ollen pitäisin nykyistä käytäntöä järkevänä, tosin veroa saisi nostaa. Tupakalle kannatan täysikieltoa, koska kyseessä on vaarallinen ja salakavala huume. Vielä kannabiksesta sen verran että mielestäni tuotetta ei tulisi ottaa kauppoihin/alkhoihin myyntiin, pelkästään laillistaa henkilökohtainen käyttö ja kasvatus. Lisäksi mahdollisuus tulisi olla hollannin tyylisille coffeeshop-yrittäjille, koska suomi on täynnä ravintoloita joissa anniskellaan paljon vaarallisempaa tuotetta.