VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

PetriK

/ #2576 Viestin 2561 kirjoittaneelle

04.03.2012 15:46

Kirjoitit seuraavaa: "Puhutaan kovaa ääneen aina Kun susi ilmestyy ihmisen "reviirille", unohdetaan kuitenkin se että ihminen levittää ahteriaan koko ajan laajemmalle ja laajemmalle vieden näin tärkeää elin tilaa eläimiltä jotka kuuluvat luontoon ja tähän maailmaan."

Miten tämä väite on mahdollinen, kun varsinkin tällä hetkellä suden pääasiallisilla esiintymisalueilla: itäinen suomi, kainuu ja pohjois-savo asukastiheydet ovat laskeneet vuosi vuodelta? Puhutaan ns. muuttotappiokunnista. Samaisilla alueilla susikanta vahvistuu ja havaittavissa on jopa susien siirtymistä ihmisten alueille. Hyvänä esimerkkinä citysudet.

Kirjoitit myös: "Toki on kurjaa jos menee lemmikki koira tai kissa mutta sellaista se on tämä elämä. Iloja ja suruja. Voittoja ja tappioita. Pitäisikö joka kerta kun lääkäri tekee hoitovirheen niin viedä se saunan taakse ja niska laukaus?????"

Jos lääkäri tekee todistettavasti hoitovirheen, hänet laitetaan vastuuseen teostaan ja mahdollisesti erotetaan tehtävästään. Tuomio on teon mukainen ja suden kohdalla se kuuluisi olla myös tekoa vastaava.