Kotihoidontukea ei saa lyhentää

Omilla aivoilla eteenpäin :)

/ #404 Re: Re: Kohta kolmen alle 3 vuotiaan äiti

15.03.2012 16:06

#401: - Re: Kohta kolmen alle 3 vuotiaan äiti

Anna mun kaikki kestää. Mikä pakottaa sut jäämään kotia lapsen/lasten kanssa? Voit mennä töihin ja hakea lapsellesi päivähoitopaikkaa. Oma valinta :) Tarkoitus onkin että vanhemmat voisivat edelleen valita miten lapsensa hoitaa. Joku hoitaa itse joku vie päiväkotiin. Mikä kullekkin on parasta.

Ei tässä olla pakottamassa et vanhemman on pakko hoitaa lastaan kolmevuotiaaksi kotona tai päinvastoin. Täällä on tarkoitus herättää keskustelua. Faktahan on kuitenkin se että alle kolme jopa neljä vuotias kaipaa vanhemman hoivaa ja syliä sekä huomiota paljon. Ja tätä ei nyky järjestelmän päiväkodit voi valitettavasti tarjota.

Ruotsin mallista pitäisi ottaa mallia missä isän kotona oloa lisätään että äitikin pääsee kiinni työelämään. Mutta tällä menolla ollaan menossa aivan päinvastaiseen suuntaan missä euro on arvokkaampi kuin lapsi. Tässä asiassa pitäisi ottaa Ruotsista mallia eikä mistään hyvinvoinnin kehitysmaista Belgiasta, Englannista tai saksasta!