Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Ex-oppilas

/ #50 Ei voi ymmärtää..

09.04.2012 19:21

En pysty Kadarin vanhana oppilaana mitenkään ymmärtämään, miten tälläinen asia on viety näin pitkälle. Jurilla on aina ollut omanlainen ja tiukka opetustyyli. Hän on vaatinut oppilailtaan käyttäytymistä ja auktoriteetin kunnioittamista. Nykyään lapset käyttäytyvät todella töykeästi, eikä edellämainitsemastani kunnioituksesta ole tietoakaan. Voin kuvitella ettei Juri hyväksy tälläistä vaan käyttää omia "kurituskeinojaan", kuten tiukkaa puhuttelua tai jälki-istuntoa. Vanhemmat vain eivät hyväksy tälläistä, sillä nykyajan kasvatusmetodit ovat sen verran löysiä, että nostavat metelin täysin tyhjästä. Kasvatuksessa kuri ja välittäminen kuitenkin kulkevat käsi kädessä. Juri on aina ollut vaativa, ja hänen kurinpito tuntuikin ajoittain rajulta. Ikinä hän ei kuitenkaan käyttänyt oppilaita loukkaavia keinoja, ja kaikki olivat suht tasavertaisia. Jos Kadar todella savustetaan ulos Käräjämäen jo lähdettyä, on Vaasan Musiikkiluokat hyvin nopeasti historiaa.