Vaasan musiikkiluokkien puolesta

/ #104 Re:

11.04.2012 13:20

#22: yläkoulun oppilas -

Lapsistani kolme on käynyt musiikkiluokan. Olen vanhempana, ja myös itse musiikin ammattilaisena, seurannut tilannetta musiikkiluokilla. Käsittääkseni Vöyrinkaupungin yläloulun musiikinopettajat ovat työhön ryhtyessään sitoutuneet jatkamaan Jurin alulle panemaa musiikillista linjaa. Jossain vaihessa, jonkun tietyn opettajan toimesta, tämä "sopimus" on haluttu purkaa ja tästä aiheutunut taitellinen erimielisyys on tämän tilanteen, missä nyt ollaan, alullepanija. On järkyttävää, mitä meidän ihmisten perus synti, kateus, voikaan saada aikaan. Se voi tuhona jonkun ihmisen koko elämäntyön. Juri on on ollut lahja Vaasan musiikkielämälle. Korvaamaton hänen arvonsa on musiikkiluokille. Näen silmissäni kauhukuvia siitä kuinka musiikkiluokilla tästä eteenpäin halutaan tunnilla laulaa karaokea tai vastaavaa. Tai ainakin osa vanhemmista ja Jurin vastustajista tuntuu näin haluavan. Eikö näitä baareissa kaljan voimalla laulavia ole jo ihan tarpeeksi. Jurin oppilaista ei ole tullut sellaisia, koska siihen ei musiikkiluokkaa tarvita. Ei tällaiseen muut, ainakaan alakoulun musiikinopettajat, suostuiskaan. Olen ylpeä siitä että lapseni ovat saaneet oppia tuntemaan Jurin ja olla hänen oppilaitaan.  Kauan eläköön Jurin perintö !