Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Pettynyt entinen musiikkiluokkalainen

/ #180 ...

12.04.2012 18:22

Kaikki ne ketkä ovat asiaa niin suuresti vastaan,eivät tosiaankaan näe omaa nenäänsä pidemmälle.. Eivät selvästikkään tajua kuinka paljon Juri tekee työnsä eteen. Samoin Anne,joka joutuu nyt myös kärsimään. Heidän työnsä on sanoinkuvailemattoman upeaa ja ihailtavaa eikä varmastikkaan moni muu opettaja istu työpaikallaan jokaikinen päivä ja monia tunteja työaikansa jälkeen ja vielä viikonloppunakin! ja monilla tunneilla en puhu pelkästään kahdesta-kolmesta tunnista vaan hyvinkin,hyvinkin paljon enemmästä..

Juri antaa mahdollisuuden jokaiselle seistä samalla lähtöviivalla,luonut perustan ja pohjan koko musiikkiluokille ja nyt tähän on tultu?

Mietitään vaikka vielä sitä kuinka Juri ja Anne ovat tuoneet koululle monenmoista menestystä ja kunniaa. Eräälle joka kirjoitti että : Pärjääväthän ne muutkin musiikkiluokat ja ilman Juria.. Ja nimenomaankin vain pärjäävät. Ei varmastikkaan yksikään muu Suomessa toimiva musiikinopettaja ole kyennyt siihen että ala-asteikäisten (3-4lk) kuoro ohittaa kuorokilpailuissa Sibelius-lukion kuoron!

Mielestäni hyvin naurettavaa käytöstä aikuisilta ihmisiltä,joiden kuuluisi olla esimerkkinä lapsille, mutta ainut mitä he tästä oppivat on se että epäoikeudenmukaisuudella elämän kirja kulkee.. Lapset koulussa ovat aivan sekaisin kun heidätkin on vedetty tähän soppaan mukaan,sivullisiksi uhreiksi tai aseeksi yhtä ainutta ihmistä kohtaan joka ei ole koskaan halunnut kenellekkään mitään pahaa!
Toivoisin syvästi Onkilahden koulun rehtoria menemään hyvin syvälle itseensä,vilkaisemaan kerran peiliin ja miettimään millä perusteella hän päättää upottaa upean purjelaivan,joka on toiminut yhtä hyvin ja upeasti monia vuosia ja joka on ennenkaikkea liidättänyt hänen johtamaansa koulua arvostuksen ja kiitosten pariin..