Terveyspalvelua Turkin turistille

Avsallarin ape

/ #25 lääkäripalvelut Turkissa

25.04.2012 09:10

Rehellisesti sanottuna Suomessa on pitkät jonot yhteiskunnan ylläpitämiin lääkäripalveluihin ja siksi yksityinen lääkäripalvelutoiminta on parhaiten tuottava megabisnes. Hyvä niin.
Ulkomaille tulevan on huolehdittava vakuutuksistaan ja siten mahdollistettava täällä (esim. Turkki) akuutit lääkäripalvelut.
Olen sitä mieltä että jos on varaa matkustaa ulkomaille, asua siellä ja jopa omistaa kakkosasunto siellä, ei pidä kovin paljon huudella lääkärimaksujen perään. Poikkeuksetta vakavat sairaudet mennään hoidattamaan Suomeen ja akuutit hodetaan täällä tilanteen mukaan. Ei potilas aina itse tiedä ja voi vaikuttaa mihin viedään ja miten hoidettavaksi, esim. kolaripaikalta.
Jos palveluita laajennetaan Turkkiin, tulee hammaslääkäripalvelujen kuulua repertuaariin. Toisaalta meille täällä tulee kuulua vähintään samat palvelut, kuin Suomessa oleskelevalle turkkilaiselle. Olemmehan vuosikymmenet maksaneet ja edelleen maksamme, korkeita veroja.