Tervalammen kuntoutuskeskusta päihdeongelmaisille ei saa sulkea.

Vieras

/ #27 Tervalampea ei saa sulkea

01.05.2012 21:50

Tervalammen sulkemishuhuja kuulee paljon mutta ei se ole lautakunnan kokouksen esityslistalla joten ihmettelen kovasti syntynyttä kohua.. Tervalammesta vielä:Olen samaa mieltä että sitä EI saa sulkea on vain tehtävä tarkennuksia sijoituksiin.Tänä taloudellisesti haastavana aikana jolloin pitäisi säästää joka asiassa ei pitäisi lähteä ottamaan pois kaikkein huono-osaisimmilta vaan tukea heitä.On totta että usein kuulee "Arskalta"ja kumppaneilta että ne on menossa Tervikselle 15 kertaa tai 21 kertaa että jaksavat taas dokata,SE on väärin ja vie paikan siltä joka oikeesti haluu raitistua.Tätä varten jos tarve asukkaisiin vähenee on se ymmärrettävää mutta ei ole peruste lopettamiselle lainkaan! Sillä tiedän useita raitistuneita jotka eivät olisi selvinneet ilman Tervalampea jossa on vertaistukea hyvä henkilökunta ja ENNENKAIKKEA pois kaupungin houkutuksista!!! Tervalammessa yhdistyy kodinomaisuus ja yhteisöllisyys,se on kaukana laitosmaisuudesta ja hyvä niin,se on myös koti monelle kodittomalle!! Lämmöllä Jukka Järvinen sosltk vj Helsingin Vieraskoti päihdetyö,Ex-Ammattinyrkkeilijä,sdp-valtuustoryhmä jukka@jukkajarvinen.net