Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Vieras

/ #101 Tällä saitilla mennään tunteella...

04.05.2012 20:50

Terve teille kaikille kanssaihmisille!
Tulin tänne tutkimaan tämän saitin tekstejä ja hakemaan jotkin oikeaa tietoa, mutta surukseni voin todeta, että voi voi. Monet ihmiset kirjottelettevat mitä sylki suuhun tuo. Tulee mieleen kunnon maallikkosaarnaajan puhe helluntalaisten kesäisessä telttakokouksessa, jossa hurmos valtaa vastaanottavaisen seurakunnan mielen.

Eikös pitäisi oikeasti ottaa selvää, mitä esimerkiksi pitoisuudet tai arvot oikeasti ovat. Mihin asioita voi verrata? Mikä on paljon ja mikä vähän. Mitä muilla paikkakunnilla olevilla tehtailla olevat arvot ovat? Minne kaikki tuhansille teille talvella levitetty tiesuola menee.. alamäkeen tietysti. Tuleekohan niistä suolajärviä?
Maata on siirrelty aikojen alusta jokaisessa sukupolvessa enemmän tai vähemmän. Miten se uraani yllättäen lisääntyy ja on mielettömän vaarallista, kun sitä ei suomen kallioperässä ole kuin 4-50ppm. Joka kylästä löytyy joku sorakeisari, joka kuskaa esim. 20T kuormassa varovaisesti arvioiden n. 40g uraania. Hyi hyi! Armaat kansamme edustajat siellä graniittisessa (n.3g/T) Eduskuntatalossa! Eikö pitäisi perustaa toimikunta ja miettiä oikein porukalla, että pysyykös se mmuutama sata kiloa Uraania siellä työpaikan seinissä vai valuuko sitä lattialle potkittavaksi asti.

Osa meistä tiedon ammentajista viitsii etsiä ja hakea uutisita saadun tiedon lisäksi muitakin lähteitä, joka tukee tai kumoaa uutiseta saatua mielikuvaa. Valitettavasti valtaosa ihmisistä ammentaa uutispullaa pureksimatta ja rummuttaa samaan tahtiin, tietämättä mitä oikeastaan tekee. Laumassa on vaan niin kiva olla ; ). Vastuu jätetään siis (tyhmille?) kuulijoille. Valitetttavaa ja surullista lehdistön/median (mieli?)valtaa.