VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

/ #3687 Re: Re: Re: 3670-3674:lle

18.05.2012 12:19

#3685: - Re: Re: 3670-3674:lle

Mutta niinhän Marko Lind kirjeessään väittää että "vuosittain satoja koiria joutuu suden suuhun" mutta kun niitä ei löydetä. Jos koiraa ei löydetä, millä se voidaan väittää suden tappamaksi??? Sellainen että "mun koira katosi, susi söi sen" ei ihan vakuuta.

Jos yhtään olet perehtynyt metsästyksen historiaan, löydät sieltä kohtia joissa kerrotaan että ennen oli tapana houkutella susia mm. jättämällä esim. koira syötiksi.

Suurin osa "suojelupuolella" ei hyväksy esim. tarhaminkkien luontoon laskemista. Joten älä yleistä. Itse pidän itseäni suojelijana mutta tuomitsen jyrkästi kaikki turkistarhausiskut.

Se että jotkut suojelijat rikkovat kotirauhaa, ei tee susien laittomista tapoista yhtään hyväksytympää. Monet "salakuvaajat" esiintyvät julkisuudessa omilla nimillään ja kasvoillaan. Mutta moniko suden salaa tappanut on myöntänyt julkisuudessa tekonsa?

Niinhän se on että väkisin vääntämällä saa vedenkin muuttuumaan kullaksi. On se kumma että vaikka VIRALLISET TAHOT ovat selvästi tuoneet esille että susien määrä on romahtanut, niin silti täällä eräät väittää että susi tulee ja valtaa koko Suomen ja syö kaikki mummot, koirat ja lapset. Kas kummaa kun meidän mäellä on asunut satoja vuosia kaikkia edellä mainittuja vaikka susialueella asutaankin. Eikä yksikään ole joutunut suden suuhun.