Kannabis lailliseksi

- -

/ #237

30.06.2007 19:05

"mun mielestä kaikki päihdyttävät aineet pitäis kieltää lailla!"

Eli mielestäsi myös alkoholi, tupakka, kahvi, suklaa ja valkoinen sokeri tulisi kieltää? Minkä ihmeen takia? Ne ovat myös kaikki hUUmeita. Kaikki kieltolait tähän asti ovat epäonnistuneet, joista viimeisin oli alkoholin kieltolaki 1900-luvun alussa, joka kaatui heti. Syynä vahva kulttuurillinen sidos kansan ja alkoholin välillä.

"kannabis on todellakin vaarallista, koska siihen jää koukkuun"

Väärin. Kannabis aiheuttaa henkistä riippuvuutta, joka on samanlaista kuin mikä tahansa muukin mieltymys, kuten esimerkiksi urheilun tuoma mielihyvä, mieltymys suklaaseen tai mieleisensä tv-sarjan katsominen.

"ja sitten alkaa haluta kovempia aineita, kun elimistö tulee kannabikselle immuuniksi.."

Kannabikselle ei voi muodostua täysin immuuniksi. Toleranssi kasvaa tietenkin jos polttaa päivittäin, mutta silloinkaan ei voi muodostua täysin immuuniksi.

"Pitäiskö sitten esim,heroiinikin laillistaa? koska vahvempien aineiden käyttöön se kuitenkin johtaa.."

Ei. Heroiini on vaarallinen aine (korkea riippuvuusriski, epäpuhdasta, hepatiitti ja HIV-riski epäpuhtaiden neulojen välityksellä) jota ei tulisi laillistaa, koska kyseessä on lähinnä marginaalihuume. Mutta apteekkien tulisi jakaa puhtaita neuloja heroiiniriippuvaisille, jotta voitaisiin välttyä epäpuhtaiden ruiskujan tuomilta HIV-tartunnoilta.