Seis Raahen kultakaivos

/ #42 Re: Re: Re: Kaivoksen toiminnan keskeytys

26.05.2012 19:12

#41: Kultaa ja unelmia - Re: Re: Kaivoksen toiminnan keskeytys

>Aivan totta on sekin, että jotkut kyläyhdistysten ihmiset ja eräät muutkin kuvittelevat, että kultakaivosyhtiöllä on >rajattomasti rahaa. Totuus on toisenlainen. Yhtiön rahat ja lainavarat on käytetty investointeihin ja kaivoksen >toimintakuluihin. Kaivos ei vielä ole päässyt tilanteeseen, jossa tuotot ovat suuremmat kuin kulut. Toivotaan, että niin >joskus tapahtuu.

Jos kaivoksen omistajilla ei ole varaa vastuulliseen toimintaan, niin sitten kaivoksen hallittu alasajo täytyy aloittaa välittömästi. Jos toimintaa aiotaan jatkaa, niin siihen on laitettava riittävä rahoitus ja vastuttomat huijarit on yhtiön johdosta erotettava.

Kaivosyhtiö pöyhkeilee yli miljardin euron kultavaroilla ja kannattavuudella kullan hinnalla, joka on puolet nykyisestä. Jos tämä on valetta, niin huijarit kuuluvat vankilaan ja jälkihoito roistojen kustannuksella. Jos kannattavuustiedot ovat totta, niin omistajien on investoitava enemmän saadakseen voittonsa.

Löpinä on samaa soopaa kuin Talvivaarassa, jossa yhtiön johto kertoo, ettei heillä ole varaa noudattaa laillisia ja lupanormeja.