Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Vieras

/ #1248 Kollega

04.06.2012 15:19

Vanhemmat eivät saa pientä lastaan hereille, tilaavat ambulanssin, paikalle tulevat ensihoitajat ovat nuoria, kokemattomia, epävarman oloisia, lopulta ensihoitajat alkavat tinkaamaan kumpi laittaa tipan. Lapsi ei ole edelleenkään heräteltävissä, heräsi vasta hoitolaitoksessa. Onko typerää kertoa tämä vanhempien tarina. Tämä Tornion ensihoidosta.

-Mikä lasta loppujen lopuksi vaivasi? Olisiko pieni potilas hyötynyt ensihoidollisista toimenpiteistä kentällä? Kun ei saatu hereille, oliko tässä tapauksella Load and go- menetelmä paras ratkaisu?Epävarmuus?Olisiko ensihoitajat käyttäneet hetken aikaa miettimiseen, mistä on kyse!Kokemattomuus? Lukiko se rintakylteissä? I.v-yhteys: Ei aina niin helppoa pienellä lapsella, vaihtoehtoisesti io-neula, jonka käyttöä harkittava, jollei saada toisella yrittämällä reittiä. Herää vasta hoitolaitoksessa? Mitä toimenpiteitä jouduttiin tekemään, jotta lapsi heräsi.
Vastausta odottaen, Yksi Ammattilaisista.