Lastensuojelu on muutettava täysin

/ #3 Re: nyt sullon kyllä kaikki hakusessa

11.06.2012 12:09

#2: MillaMagia - Re: hahaa

Ei se riipu vanhemmista. Jokanen suomalainen nuori tulee joskus täyttämään kaikki ne kriteerit joiden perusteella voi ottaa huostaan. Jokanen tule kokeilemaan röökiä ja alkoholia jossain vaiheessa. Jo pelkkä yksikin kokeilu voi riittää huostaanoton tarpeeseen sossujen silmissä. Mä tunnen niin monta ihmistä jotka on lapsensa menettäny turhien asioiden takia että yhden kokemuksen ihminen on pieni merkityksetön asia tässä kohtaa. Varmasti olisi sultakin otettu lapsi pois, jos sossut olisivat tienneet sun edes parin viikon ajan olevan työtön.
Minkä takia mut huotaanotettiin kun en käynyt koulussa jossa mua kiusattiin?
Miks ei annettu vaihtaa koulua vaikka se olis ollut hyvin mahdollista ja mulla olis ollut jo varma paikka sielä?
Se oli AINUT syy. Mulla ei ole rikos- eikä päihdetaustaa, kotona kaikki ok, ainoostaan koulu oli ongelmana.
Näin ne tekee nuorilla sitä rahaa.
Vai etkö ihmettele minkä takia muualla Euroopassa laitoshoidosta on jo kokonaan luovuttu?
Ei suomessa, huostaanottotilastot senkun laajenee koko ajan.
Plus se, että laitoshoito merkkaa sitä että sinä käyttäydyt kun orja ja jos et niin et ole yhteiskuntakelpoinen.
Ohjaajat kohdistaa väkivaltansa huonoina päivinä nuoriin, heillä ei ole mitään ammattikoulutusta esim. mielenterveysongelmiin kuten paniikkihäiriöihin. Mulla itellä on tällä hetkellä traumaperäinen stressi- sekä paniikkihäiriö. Osasyynä tähän on 8 vuoden koulukiusaus ja puolentoistavuoden epäonnistunut laitoshoito.
Multa puristi ohjaaja kylkiluut poikki kun en tehnyt niinkun sanottiin. En käyttäytynyt mitenkään väkivaltasesti.
Samana iltana sain raivokohtauksen ja ohjaajat oli soittanut poliiseille että olen muka kännissä. Mut vietiin Seinäjoen putkaan sielä nukuin kylkiluut mäsänä ja sama ohjaaja tuli aamulla hakemaan mut pois.
Ja minä pääsin pois laitoksesta koska hatkoilla soitin sossulle ja henkilökohtasesti kerroin tekeväni jotain äärimmäisen ratkaisevaa jos en pääse pois. ja pääsin. Eikä ne nuoret turhaan laitoksesta hatkoja ota, ne ottaa ne sen takia että niillä ei ole hyvä olla.