KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Nikkelinassu
Vieras

/ #163 Re: Valvoja

09.12.2010 13:22

#149: jäsen - Valvoja

Tänne palstalle kirjoittelee ne hallituksen jäsenet, jotka ovat päätöksen tehneet ja ne jotka ovat sitä vastaan. Neljä hallituksen jäsentä on päätöksen kannalla ja kolme vastaan. Ensimmäisistä vain kaksi kirjoittelee ja jälkimmäisistä kaksi. KKY:n hallituksella on siis kaksi mielipidettä ja siitä johtuen hallitus on hyvin ristiriitainen. Samat riidan aiheet ovat jatkuneet jo vuosia, mutta kaikki on pyritty salaamaan. Siksi nyt on avoimesti saatettu asia kaikkien tietoon, että salailu saataisi loppumaan.

Kissoja on otettu talteen siis tähän asti; lähes kaikki joista ilmoitetaan ja siitä on ollut paljon hyötyä sekä kissoille että kissojen omistajille. Maaseudulla niitä vielä riittääkin ja tarkoitus oli saada mahdollisimman paljon kissalaumoja vähennetyksi. Nyt tämä keino on pantu jäihin.

Leikkauskampanja on todella tarpeellinen ja sitä toivotaankin joka vuodelle. Tärkeintä kuitenkin siinä olisivat ne ulkona liikkuvat tyttökissat, jotka tulevat leikkaamattomana raskaaksi lähes 100% varmuudella. Usein kampanjaan tarjotaan sisäkissoja, jotka eivät koskaan pääse ulos. Niiden leikkaaminen kuuluu yksinomaan omistajan maksettavaksi. Ne eivät tuota lisää kissoja kotona ollessaan, mutta pakeneminen kiiman aikana on ehdottomasti estettävä.

Mutta pelkästään kampanjalla ei nykyinen kissakanta vähene. Jos maaseutujen kissalaumoja ei oteta talteen, kissalaumat vaan kasvavat ja taudit alkavat lisääntyä. Kaikkia ei kuitenkaan koskaan saada pois, koska jotkut omistajat eivät siihen suostu. Mutta niitä, joilta saamme luvan, olisi hyvin tärkeää päästä auttamaan. Apua se on ollut kaikille niille ihmisillekin, jotka ovat laumansa kanssa olleet jo pulassa. Ja kissoille todella tärkeää. Lämmin peti ja jäätymätöntä ruokaa joka päivä. Kyllä ne puolivillitkin osaavat siitä nauttia. Hyvin harva aikuinenkaan kovin kauaa murjottaa, kun pääsee lihapatojen ääreen. Ruoka maittaa viikon verran aivan tolkuttomasti, sitten syöminen tasoittuu.

Satoja kissoja on otettu talteen ja niitä on totutettu sisäkissoiksi. Ei mitään ongelmaa ole ollut, paria poikkeusta lukuun ottamatta. Ei sääntöä ilman poikkeusta. Siksi tämä hallituksen muutaman jäsenen päätös on aivan kohtuuton. Koska nämä kissalaumat joilla on omistaja, EIVÄT kuulu kunnan EIVÄTKÄ metsästyslain piiriin, niillä ei ole muuta mahdollisuutta kun vapaaehtoisjärjestöt.

KKY:n riveissä oli vapaaehtoinen eläinsuojeluvalvoja, mutta koska oli SEY:n mielestä haitallista valvojan toiminnalle olla sekä Kissojen Katastrofiyhdistyksessä että SEY:n valvojana, hän katsoi parhaaksi erota valvojan toiminnasta eikä KKY:stä. Kissojen paras oli kuitenkin tärkeämpää.