Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Vieras

/ #892

21.06.2012 00:07

Saatiinhan ne lautakuntalaisten nimet sitten tännekin. Mätiä tomaatteja jaetaan Vapaudenpatsaalla Suomen laulun soidessa taustalla? Minun huomioni kiinnitti pöytäkirjassa pari asiaa. Ensinnäkin, että tämä jupakka juontaa juurensa jo vuoteen 2007 ja sen jälkeen asiaa on yritetty sovitella. No, lopputulos on mikä on, mutta aikuisten oikeasti minulle ei vain mene jakeluun, että Kadar olisi vain viaton uhri. Kyllä irtisanomiseen vaaditaan muutakin kuin vahva tahto kehittää vaasalaista musiikkielämää. Ja kyllähän tuossa perussyitä mainittiinkin sen enempää yksilöimättä.
Toinen asia on, että Kadarin irtisanomiselle lautakunnassa oli hyvin vahva tuki yli puoluerajojen. Vasemmistoa, demareita, keskustaa ja kokoomusta. Onko tosiaan niin, että jotenkin 11-jäseniseen lautakuntaan on nyt sitten yhtäkkiä valikoitunut 9 pösilöä? Vai että liitteet, jotka on julistettu salaisiksi, antoivat riittävästi syitä irtisanomiselle? Minä en usko yhdeksän pösilön salaliittoon. Fiksuja ihmisiä vaikuttavat olevan, sekä Kadarin puolesta että vastaan äänestäneet.
Ja ilmeisesti eduskunnan oikeusasiamieskin on valjastettu samaan salaliittoon, jos kerran hänenkään taholtaan Kadarin valitus ei aiheuta jatkotoimenpiteitä? Onko sielläkin vaasalaisten virkamiesten harhaanjohtama pösilö?
Harmillista on, että osa papereista on salaisia. Sen takia täälläkin villit huhut ja syytökset vellovat. Minusta lautakunta teki sitä työtä, johon heidät on valittu, eli tekee vaikeitakin päätöksiä asiaan perehdyttyään. Jos se tekee heistä joidenkin silmissä epäkelpoja, niin siitä vaan äänestämään jotain, joka on valmis tekemään päätöksensä asiaan perehtymättömien kovaan ääneen huutavien äänestäjiensä vaatimusten mukaan. Tällä lautakunnalla ei kellään ole ruskea kieli, mutta tyytymättömät löytävät niitäkin ensi vaalien listoilta. Sellaiset valtuustoon, jos nämä eivät kelpaa.