Vaasan musiikkiluokkien puolesta

veronmaksaja

/ #896 Mihin uskoa?

21.06.2012 10:07

Itse olen lukenut salaiset paperit, joiden julkituominen ei aiemmin (Jurin kysyessä koultoimen johdolta irtisanomistilaisuudessa) ollut laitonta, ja jotka myöhemmin määrättiin salaisiksi. Miksi? Voin sanoa, että mitään erikoista sieltä ei löydy.Pitkä, ylimalkainen syytöslista ilman perusteita. Juri on koko ajan ollut valmis avoimuuteen ja luvannut julkistaa kaikki häntä koskevat tiedot. Kyllä aina on syitä niin sysissä kuin sepissäkin, mutta herää kysymyksiä;
Millainen on suomalainen keskustelukulttuuri? Erilaisuuden sietokyky?
Itsetunto-ongelmatko tässä on kyseessä?
Eivätkö johtajat erota mielipiteitä ja arvostelua, asioita ja henkilökohtaisuuksia
Mitä suuremmista johtajista on kyse, sen enemmän kritiikkiä heidän pitäisi kestää.(esim Kuua-opisto, rehtorit, koulutoimen johto)
Miten ihmeessä Vaasa voi sanoa itseään koulukaupungiksi kun ITSE opetustoimi on tuhonnut ainakin tältä keväältä musiikkiluokkien toimintaa ja opettajien jaksamista. Vei mahdollisuuden kuorolta osallistua valtakunnallisiin kilpailuihin kuorofestivaaleihin jne.
Olisi suuressa viisaudessaan irtisanomisessa odottanut edes kuukauden. Jos lapsilta ja vanhemmilta on yli 700 nimen tukilista, kyllä olisi luullut johdonkin kestäneen vielä kuukauden.
Kovan luokan rikollinen Kadarin täytyy olla. Onhan hänellä porttikielto koulullekin, sähköposti oli suljettu lähes alta aikayksikön jne. Todella mielenkiintoista, mitä rikoksia Jurilta löytyy. Pakkohan niitä on olla, koska kaupunki (mikä se on?) antaa asian mennä oikeuteen. Päättäjät mm lautakunnan täytyy olla varmoja asiastaan. Entä, jos Juri voittaa, ovatko he itse valmiita maksamaan oikeudenkäyntikulut? Minä ainakaan en soisi vähäisiä veromarkkojani käytettävän moiseen sotkuun.
Lopuksi:Veronmaksajien on saatava julkisuuteen tiedot rahasummista, jotka kaupunki on joutunut maksamaan hävityistä johdon aiheuttamista oikeudenkäynneistä!