KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Kirsi
Vieras

/ #227 Re: Kauhea summa!

10.12.2010 16:24

#218: Todella pettynyt - Kauhea summa! 

Kyllä on totta, että KKY maksaa taloudenhoitajalle noin 16.000€ vuodessa SEKÄ PUHELINEDUN. En kyllä ymmärrä miksi taloudenhoitaja saa puhelinedun? Kenelle hän soittelee? Puheenjohtaja on puollustellut puhelinetuutta sillä, että taloudenhoitaja myy Katti-Matti-lehden ilmoitukset. No ilmoitusmyynnistä tuleva summa on järkyttävän pieni. Tähän syy on ilmeisesti se, ettei taloudenhoitaja osaa myydä, vaikka omien sanojensa mukaan on kaiken maailman markkinoinnin korkeakoulututkintoja suorittanut. Hukkaan on mennyt nekin opiskelut?

Itse tarjouduin myynnin- ja markkinoinnin rautaisena ammattilaisena (eli 20 vuoden työkokemuksella) ilmoitusmyynnin tekemään, mutta ei se käynyt. Tosin minulle ei olisi tarvinnut maksaa palkkaa jos puhelinkulut olisi korvattu. Ilmoitusmyyntiä yli 8 vuotta tehneenä voin kertoa, että puhelinkulut olisivat olleet noin 50€ sekä ilmoitusten lukumäärä ja kate/hinta olisivat nousseet omasta toimestani. Mutta eipä kelvannut puheenjohtajalle.

Olen puhunut pankkialan ammattilaisen kanssa, joka itsekkin on mukana eri yhdistystoiminnoissa ja hän ei ymmärrä, että mitä taloudenhoitaja oikein tekee rahansa eteen. Kuulemma eri tilejä voi pankissa käydä ammattilaisen kanssa hoitamassa, mutta siihenkin riittää vuodessa tileistä riippuen noin 3-10 kertaa. Taloudenhoitaja myös maksaa ensikodeille niiden kulut kotoaan, mutta kaippa hänellä on ensikotien tilinumerot nettipankissa tallessa, joten eipä siihenkään voi viikossa mennä tuntia kauempaa. Joten tähän mennessä on mennyt vuodessa pankissa käyntiin maksimissaan 10 tuntia ja vuodessa ensikodeille menojen maksuun 52 tuntia, eli yhteensä 62 tuntia. Ilmoitusmyyntiin tuolla ilmoitusmäärällä menee korkeintaan 3 tuntia. Paperitöitä jne varmaan nyt jonkun verran tulee jäsenmaksuista ja muista, mutta eikai niihinkään nyt 50 tuntia enempää voi mennä. Eli yhteensä siis 115 tuntia vuodessa. Kun maksamme palkkaa 16.000€ niin sehän on sitten 140€/tunti+puhelinetu!!! Koska taloudenhoitaja ei suostu kertomaan, että mitä tekee palkkansa eteen, niin ei minun mielikuvituksella hänelle enää enempää töitä keksitä. TALOUDENHOITAJA VOI VAPAASTI KORJATA ASIAN JA PERUSTELLA PALKKANSA JA PUHELINETUNSA. Pankin alan ammattilainen veloittaa noin 20€/tunti, joten samaan rahaan pankin alan ammattilainen tekisi noin 800 tuntia. Lisäksi KKY maksaa varstotilasta vuokraa, jossa säilytetään taloudenhoitajan paperit. (te pilkun viilajat, on siellä myös KKY:n tavaraa, ei pelkästään taloudenhoitajan papereita).

Suureen ääneen on kokouksissa huudettu, että taloudenhoitaja on kullanarvoinen, koska tekee niin paljon ILMAISTA TYÖTÄ KKY:n eteen. Ihmettelempä vaan, että missä välissä hän vielä ilmaiseksi ehtii tehdä työtä? Vai maksammeko kenties 300€ tuntipalkkaa?