Hollannin pedofiilipuolueen kieltäminen

/ #61

12.07.2007 14:29

Vastauksena Juho loijakselle.

Kuten sanoin, tekisin mitä vain rauhanomaisin keinoin asian puolesta. Olet osittain oikeassa, ettei asia kuulu meille. Mutta olemme molemmat vanhempia EU-maita ja meidän lainsäädännöt on osittain sidoksissa toisiinsa, halusimme tai emme.

Oletko sitä mieltä että puolueen kieltäminen tulee aiheelliseksi vasta siinä vaiheessa kun/jos puolueesta on aiheutunut haittaa? Seksuaalisesta hyväksikäytöstä tai sen yrittämisestäkin uhri voi saada traumoja, jopa elinikäisiä. Kun taas pelkän väkivallattoman ryöstön kohteeksi joutumisesta tai yksittäisestä herjauksesta pystyy toipumaan ilman kummempia vaikeuksia.

Haluatko nähdä tilanteen jossa lapsi joutuu oikeuteen kiistaan jossa aikuinen väittää että hän "vain harrasti seksiä, ei raiskannut"? Tämä ei ole minulle eikä varmasti suurelle osalle suomalaisistakaan pelkkä moraalin asia, tämä on lastensuojeluasia vastaan sananvapaus. Voi tuntua mitättömältä ja turhan ennaltaehkäisevänä lastensuojeluasian kannalta, mutta lapsi joutuu kantamaan henkisiä arpia jotka voivat tehdä tunnevamman tai paljon pahempaakin.

Nyt ei todellakaan puhuta mistään afrikan tai aasian maasta vaan maasta joka on sidottu samaan perustulakiin kuin meidän maa. EU-perustuslakiin.