Hollannin pedofiilipuolueen kieltäminen

Grani

/ #62

13.07.2007 10:07

Ville Tuuras, oletkohan asioista perillä?
Pedofiilin seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu juuri nimenomaan seksuaalisesti kehittymättömiin lapsiin. Tämä ei tarkoita, että hän olisi sukupuoliyhteydessä lapsen kanssa, vaan että hän saattaa vain fantasioida ko. tapauksista. Pedofilia saatetaan sekoittaa usein "efebofiliaan", joka taasen tarkoittaa seksuaalista kiinnostusta seksuaalisesti kypsyneisiin nuoriin.

Oman kuvauksesi mukaan esim. 55-vuotiasta naista voisi pitää pedofiilina, jos hän olisi seksuaalisesti kiintynyt 45-vuotiaaseen mieheen. ("luokitellaan mielenterveys ongelmaksi vasta kun kiinnostuksen kohteen ikäero on 5 vuotta tai enemmän.") Em. tapaus on kovin tavanomainen, eikö? Itse serustelin 20-vuotiaana 25-vuotiaan naisen kanssa, enkä pitänyt häntä minkäänlaisena lapsiin sekaantujana. =D
"Jos Pedofiilia olisi lievimmässäkin muodossa rikos, olisi meidän kaikkien isät vankilassa istumassa". Pedofiili voi olla myös nainen, eikö? "Pederastia" tarkoittaa vanhemman miehen ja häntä hyvin paljon nuoremman miehen (pojan) välistä seksuaalista kanssakäymistä.