VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

:(

/ #4328 Re: Ootteko te viimeisimmät kommentoijat edes allekirjottaneet?

28.06.2012 23:10

#4325: - Ootteko te viimeisimmät kommentoijat edes allekirjottaneet?

Täysin totta. Kävin eräs viikonloppu itä-suomessa päin ja sanoin parille tutulle metsästäjälle tästä adressista ja eivät olleet kiinnostuneita kirjoittamaan, vaikka susikaatolupia haluavatkin ja olivat heidän metsistä sudet viime metsästyskautena viisi koiraa tappaneet (ei kaikki heidän koiria), sieltä tuli vaan samantapaista kommenttia lyijystä jne... (tosin en usko heidän ampuneen yhtään mitään eläintä, joillakin on tapa kehuskella olemattomilla asioilla.)

Itse en susia vihaa vaan kannatan kesyyntyneiden susien kaatoja, koska rakastan koiriani ja en halua kenenkään kokevan sitä surua. Enkä hyväksy salakaatoja, tosin susien määrä olisi varmasti paljonki isompi, jos niitä ei jotku salaa kaataisi. Mutta tuskin niitä paljoa tehdään...

 

Itse koen koiran olevan yhtä arvokas kuin ihmisen ja silti metsästyskoirat eivät voi tehdä työtään/elämän tarkotustaan turvallisesti. Minullakin on nuori koira, jonka koulutukset on hyvällä mallilla ja josta pidän huolen, vien eläinlääkärille aina kun tarvitsee, käytän pitkillä pyörälenkeillä ja koirani asuu sisätiloissa saman katon alla minun ja toisen sekarotuisen koirani kanssa (myös metsästys viettinen koira).

Tietysti haluan koirilleni hyvän elämän ja yritän parhaani, mutta mitä voin, jos susi koiran vie? monet sanoo, että se on elämää, mutta mitä on ajokoiran elämä ilman metsästystä? suosittelen kaikille tutustumaan rotuun ja varsinkin vahva viettisiin yksilöihin.

Ei tämä adressi taida merkitä seurakoirien omistajille mitään? Mitäpä minä sille voin, että rakastan ajokoiria ja aina on perheessä ajokoira ollut. Miksi ottaisin rodun, jota en osaa käsitellä tai jota en tunne ja sitä näkee usein kun nuoria koiria myydään pois elämän tilanteen muutoksen vuoksi. minun koirani ainakin ovat loppu elämänsä yhdessä kodissa ja jos muutoksia tulee niin koirat eivät silti luotani lähde niin kauan kuin elän tai aika jättää.

Kunnioittaen suden suuhun joutuneen ystäväni muistoa.