Lastensuojelu on muutettava täysin

Vihainen

/ #8 Lastensuojelun kaukaisuus inhimillisyydestä, itku pääsee.

03.07.2012 11:21

LAPSEN ETU! Tästä on tullut sosiaalitoimelle käsite, mihin vedotaan, mutta samalla sanalle ei anneta sen ansaitsemaa käsitesisältöä. Lapseni on huostaanotettuna laitoksessa odottamassa Korkeimman hallinto-oikeuden päätöstä. Yksityiskohtaisesta oikeuksien loukkaamisesta, mitä sosiaalitoimi on lapseni kohdalla julmasti toteuttanut, tulisi jo kirja. Pääpointtini on se, että sosiaalitoimessa ollaan täysin välinpitämättömiä siitä, mitä lapsen henkiseen ja fyysiseen turvallisuuteen tulee. Ihmiset halutaan sairastuttaa, ehkä siksi, jotta saataisiin valtaa taas lisää, raha puhuu. Saadaan rankaistua lasta kasvamisesta. Tuntuu, että ns. normaalit lapset halutaan koe-eläimenä laitoksiin vertailukohteiksi tai kaunistamaan tilastoja, vaikka on mielestäni päivänselvää, että vahvakin ihminen murtuu ajan kuluessa mielivallan alla. Tämä tekee vieläpä tästä tarkoituksenmikaista. Mitä saadaan tulokseksi, kun kasvavaa ihmistä alistetaan jatkuvasti? Näemme sosiaalitoimen väärinkäytösten tulokset viiveellä. Sanokaa minun sanoneen, pahempaa kuin nykytilanne Suomessa, on tulossa. Yritän itse taistella lapseni puolesta ja sen puolesta, ettei lähipiiri sairastu tämän vuoksi henkisesti tai edes katkeroidu. Minun on oltava vahva, tähän lapseni asiaan kukaan muu ei ole valmis tai halukas panostamaan samalla tavalla. On vaikea selittää kasvavalle lapselle, että viranhaltijatkin voivat olla väärässä, kun lapsi alkaa luulla, että tämä kaikki on sittenkin hänen syytään. Siinä tämä hyvin huomioitu etu. Aivopestään lapsi ja revitään sielu ja luottamus riekaleiksi. Kaikki on äidillä edessä ja alussa, kun lapsi on täysi-ikäinen.