Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

Vieras

/ #931 Re: Re: Re: Re: Re:

04.07.2012 16:58

#930: - Re: Re: Re: Re:

Suomessa ydinvoimalat pyörivät täysillä ja lisää rakennetaan, siitä huolimatta vaihtotase on painunut pakkaselle ensimmäistä kertaa 20 vuoteen,liukuva alijäämä 3,1miljardia€/12 kk...eikö tämä huoleta yhtään...tähän kun vielä lisätään käynnistyvät ydinvoimaprojektit ja OL3 projektin loppuun saattaminen, jotka vaativat kymmenien miljardien hankintoja ulkomailta, niin suomen vaihtotase on reilusti pakkasella seuraavat 10 vuotta jo yksistään ydinvoiman lisärakentamisen takia...ja siinä sivussa pelastetaan etelän lomaparatiisivaltioiden konkurssipankkeja ja mahdollisesti myös omia.

Japanin ulkomailla toimiva teollisuus tekee kaikesta huolimatta tulosta ja vaihtotase on plussalla. Japanin kansantalouden suurin uhka on ikääntyvä väestö ja alhainen syntyvyys, vierastyövoimaa on hankala löytää...kielimuuri on kirjoitusjärjestelmän takia paljon suurempi kuin suomessa... ja tuskin ydinvoima onnettomuuden seuraukset mitenkään lisäävät synnytyshalukkuutta ja ydinvoimaloiden uudelleen käynnistäminen tuskin lisää tulevaisuudenuskoa.