Lastensuojelu on muutettava täysin

Herää

/ #11 Re: Re: Re: hahaa

16.07.2012 14:46

#9: Joopa joo - Re: Re: hahaa

"En myöskään ymmärrä viittauksia rahanahneuteen tai vallankäyttöön..." Et ymmärrä niin, kun et vaivaudu ottamaan selvää. Nykyään kunnat saavat valtiolta rahaa lastensuojeluun ainoastaan sen mukaan, kuinka paljon kunta kyydittää lapsia asumaan oman kodin ulkopuolelle. Oletko huomannut lukea miten LASTENSUOJELUKERROIN toteutuu? Lisäksi sosiaalitoimi vie lapsilisät ja mahdolliset elatustuet "sijaishuollon korvaamiseksi". Jos vanhempi on hyväpalkkainen, sosiaalitoimi vie tietyn prosenttiosuuden palkasta. Lapsia pitää haalia huostaanotetuiksi, jotta saadaan lastensuojeluun valtiolta yhtä paljon rahaa kuin edellisenä vuonna. Monikaan sijoitettu lapsi ei oikeasti TYÖLLISTÄ kolmea henkilöä, eikä syö tai käytä vettä tai sähköä enempää kuin kotonakaan, mutta lapsesta maksetaan esim. laitospaikalle 300-400 euroa/vrk. Sosiaalitoimi saa lapsilisät ja elatustuet, ei sijoituskunta. Moni sijoituslapsi saa muutaman kympin vaaterahaa neljä kertaa vuodessa, eli kuitenkin oletetaan, että vanhempi ostaa pääasiassa vaatteet. Vaaterahalla, 60 eurolla ei talvitakkia ja -kenkiä saa. Sossu siis hyötyy tästä. Sosiaalityöntekijä loistaa johtajan silmissä sillä kun tienaa selvää rahaa koko sossullle. Lisäksi saadaan "kunniaa"; Meillä puututaan ja autetaan... HAH!

 

Olen omin silmin nähnyt, miten lapseni asioista vastaava sosiaalityöntekijä nauttii vallastaan. Sossu naureskelee ja ohittaa lapseni kommentit, ei kuuntele mitään ja päättää asiat täysin mielivaltaisesti ja ylimielisesti. Hän viis veisaa laeista tai oikeuksista. Siis sinä, joka et ymmärrä, oletko itse kasvattanut jokaisen sossun ja valinnut heidät työhönsä? ET VOI JOKAISEN SOSIAALITYÖNTEKIJÄN MOTIIVEJA JA HYVIÄ ARVOJA TAATA. Vai voitko? Suhteellisen lyhyellä koulutuksella on valtaa tehdä psykoanalyysejä ja siirrellä ihmisiä kuin esineitä. Sossu hyppää valtakahvansa kanssa kaikkien ammattikuntien ohi. Väitätkö, ettei sosiaalityöntekijä tätä tiedä? On sinulta naivistista kuvitella, että ihmisen julmuus jäi Hitleriin. Itse jouduin heräämään samanlaisesta lapsellisesta kuvitelmasta. Koska nämä asiat ovat liian karmeita ollakseen totta, kukaan ei usko, eikä tee mitään.