Seis hyvitysmaksun laajentamiselle!

Vieras

/ #113 Mafian suojeluraha

20.12.2010 20:28

On aivan käsittämätöntä, että Teosto ja muut tekijänoikeusmafiajärjestöt voi noin vaan vaatia itselleen osan muiden musiikkialan ulkopuolisten yritysten tuotteiden myynntuloista. esimerkiksi ulkoisisten kovalevyjen myyntituloista..

Teosto ja muut mafiajärjestöt ei ole sijottanut senttiäkään varoistaan esimerkiksi ulkoisten kovalevyjen ja mp3-soitinten tuotekehitykseen, markkinointiin, valmistukseen, aiheutuneisiin työntekijäkuluihin, jakeluun ja myyntiin. Teosto ja muut tekijänoikeusmafiajärjestöt eivät myöskään omista näihin tuotteisiin liittyviä patentteja jne. He eivät myöskään ole omistajina niisstä yrityksissä, jotka noita tuotteita valmistaa. Silti jollakin käsittämättömällä perusteella he kuvittelevan olevansa oikeutettuja varastamaan osan esim ulkoisten kovalevyjen myyntituloista itselleen. Niinkuin millä ihmeen perusteella? Miksi Teoston pitäs saada rahaa esim ulkosten kovalevyjen myynnistä, vaikka Teosto ei ole pistänyt tikkua ristiin kyseisten tuotteiden tuottamiseksi? Eihän ne edes ole heidän tuotteitaan vaan muiden,

Kun kerran teostolla on oikeus kerätä rahaa laitevalmistajilta, niin eikö sillon myös esimerkiksi kovalevyvalmistajilla kuuluisi ola oikeus vaatia oma osana musiikin myyntituloista? Kysehän on aivan samasta asiasta ja tuossa perusteita vaatimukseklle on ihan yhtä paljon kuin Teostonkin vaatimuksisa. Kaikenlisääksi Teoston ja muiden mafiajärjestöjen "hyvitysmaksut" nostaa kovalevyjen ja muiden vastaavien laitteiden hintaa ja siis leikkaa myyntimääriä. Eli laitevalmistajilla kuuluisi siis olla oikeus teostolta saatuun hyvitysmaksuun menettämiensä myyntitulojen takia.

Millään muuklla alalla jokin organisaatio ei voi noin vaan omia toisten myyntituloja pistämättä itse tikkua ristiin, miksi siis näillä teoston tapasilla on siihen oikeus?

Suoraansanoen kyseessä on pelkkä valtion tukema rikollinen mafiaorganisaatio, joka kerää suojelurahaa yrityksiltä. Vertaus on täysin osuva. Hyvitysmaksu on oikeasti suojeluraha, jota mafia kerää yrityksiltä.