EI tuulivoimaloita Kaskisiin

/ #2 Re: Kauniita tiilimyllyjä joka kylään

02.08.2012 17:56

#1: - Kauniita tiilimyllyjä joka kylään

Voi olla että aika on nyt, mutta paikka on ihan väärä.Tämä ei tule edes työllistämään ketään, toki joku voi saada mökillensä uuden tien, mutta kuinkas ne joilta maat lunastetaan alta.Jokaisen myllyn turva-alue on useita satoja metrejä ja niille vaaditaan aikas suuret tiet kuljetuksia varten+sähkölinjoille pitää raivata metsää.

Hullua on myös se jos sinne saareen rakennetaan tie meren yli.sitäkin varten avohakataan useita kymmeniä hehtaareita metsää,ja sitten ruvetaan ampumaan kalliota murskeeks tietä varten.Tuskin kukaan uskoo että se maa-aines kuljetetaan muualta kuin Kaskisista, se on jo nähty sen  tuulimyllytehtaan kans..kuinka kävi, suuret oli lupaukset ja nyt täällä on yli miljoonan euron tyhjä tontti , kun tehtailijan lupaukset oli p***apuhetta, ei tullu tehdasta ei... toki luonto raiskattiin aika perusteellisesti.

muutamia ajatuksia sulle tuulivoimasta:

Tiesitkö että jokaista tuotettua megawattia pitää tukea 60% valtiovallan toimesta jotta se olisi kannattavaa, kuka maksaa?

Ootko havainnu että kovilla pakkasilla kun sähkön kulutus on suurta, niin silloin ei tuule.Ydinvoima jauhaa sitä kokoajan.

Mietippä näitä ens talvena kun pakkanen paukkuu nurkissa ja otat sähköä pistorasiasta (sieltähän se tulee)