Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

iso-L
Vieras

/ #550

30.12.2010 18:14

Mielestäni maassa jossa on vapaus uskoa mihin kukin haluaa on hullua että uskonnon opetus käsittää 8-vuoden edestä evankelisluterilaista opetusta ja vuoden verran käydään läpi kaikki muut maailman uskonnot.

Eikö uskonnon opetuksen pitäisi opettaa tasapuolisesti kaikista uskonnoista?

Jokainen vanhempi saa tietysti itse päättää miten jälkikasvunsa aivopesee kotonaan, mutta kouluissa opetuksen pitäisi mielestäni olla puolueetonta ja neutraalia.
jokaisella pitäisi olla vapaus valita oma polkunsa jota lähtee seuraamaan, oli se sitten tiede tai jeesus.
Sitäpaitsi kyllähän se vapahtaja poimii ne laumansa jäsenet suojaansa ilman että uskontoa kouluissa opetetaan, vai eikö?

Minä itse olen ala-asteella kärvistellyt elämänkatsomustiedon tunneilla muiden lukiessa uskontoa. isäni on tapauskovainen, äiti ateisti. Toiset isovanhempani ovat kunnon himouskovaisia, joilla oli tapana yrittää aivopestä myös minua ja veljeäni, toiset isovanhemmat vapaa-ajattelijoita.

Kävin rippikoulun, olen lukenut raamattua. olen tutustunut myös muihin maailmann uskontoihin. Silti en usko mihinkään Jumalaan. tiede on antanut minulle ne vastaukset joita olen etsinyt.

Mielestäni liian nuorena aloitettu uskonnon opetus poistaa ihmiseltä kyvyn ajatella puolestaan. Jos ihmiselle hoetaan koko elämän ajan että on huono, kyllä ihminen senkin lopulta uskoo vaikkei se totta olisikaan.

Miksi te kristityt pelkäätte että ihminen tekee omat ratkaisunsa uskostaan, ilman vuosien tarinointia jeesuksesta ja jumalasta?

Ja kyllä me ei-kristitytkin osaamme kunnioittaa toisia ihmisiä ja autamme toisia hädän hetkellä. Ei uskonnon opetus kenestäkään hyvää ihmistä tee.