Assembly-tapahtuma kiellettävä

Jani Saarinen

/ #325 Voi yhden kerran...

11.08.2012 21:22

Itse olen pelannut videopelejä yli kymmenen vuotta, mukaanlukien myös väkivaltaisia videopelejä aina Silent Hillin tyyppisestä kauhusta Grand Theft Auton ylenpalttiseen "lähempänä" realismia olevaa väkivaltaa sisältäviä pelejä. Ja voin sanoa, että mitä minä olen nähnyt, koskaan en ole kenenkään nähnyt riehuvan kadulla hakaten kaikkea liikkuvaa, koskaan en ole nähnyt ketään vetämässä viinaa vai vetämässä ketään takaapäin tai ottamassa huumeita sen takia, että he pelaisivat videopelejä tai olisivat muuten innoissaan tietokoneista ja teknologiasta. Aika usein minun käsitykseni mukaan alkoholi ja huumeongelmat johtuvat joko lapsuuden ongelmista kotona tai sitten muuten vain kovasta elämästä. Jotkut rentoutuvat ja päästävät vapaalle siemaillen viiniä kuunnellen Mozartia tai vastaavaa, jotkut pelaavat Counter Strikea ja Grand Theft Autoa. Sillä ei ole mielestäni mitään väliä mitä itse tekee kunhan se ei vahingoita tai kannusta muita tekemään samoin. Enkä ymmärrä miksi homot on vedetty tähän mukaan, antaa heidän olla oma itsensä ja se siitä. Tämä on toivottavasti vain jonkun typerä yritys saada negatiivista huomioita videopelejä ja muutenkin näemmä teknologiasta innostuneita kohtaan. Tämä on toivottavasti vain todella, todella typerä yritys saada aikaan jotain vielä typerämpää.