Yksikin lapsimurha on liikaa

Muori

/ #430 Re: Väkivalta ei ratkaise!

04.09.2012 06:59

#387: MLHie - Väkivalta ei ratkaise!

"Tunteet ovat ok, mutta se joka "tuntee" niin hallitsematonta aggressiota, että haluaa tappaa, murhata, kiduttaa, kuohia, julistaa kuolemantuomiota --- sen "tunteet" tarvitsevat ehdottomasti jarruja. Järkeä, tunteiden tunnistamista, oman väkivaltaisen piirteen toteamista. Muutoin käy näin: väkivalta synnyttää uutta väkivaltaa, ja taas ja taas!"

Mielestäni ihmisessä on jokaisessa pimeä puoli, niin sinussakin. Ja puhuit asiaa aiheesta. Mutta uskon että jokaisella jolta ryöpsähtää sanoja, hänellä on suuri sydän ja oikeudenmukaisuuden tarve... eli  esim. kuolemaantuomionjulistuksella että saataisiin varoittava esimerkki muille, joilla aikeita tehdä tällaisia julmuuksia. Ikäänkuin niitä jarruja! ... ja tottahan toki jarrut toimii ihmisillä jotka näitä tuomioviestejä laittavat, ei niitä lähdetä toiminnan tasolle viemään. Nämä oikeudenmukaisuuden "hätähuudot" ovat vertauksia siihen hätään, että maailmasta on tultava parempi ja turvallisempi paikka elää jokaiselle ja että päättäjät ovat vastuussa kaikesta. Mistä säästetään? poliisiresurseissa? hoito-alan resursseissa? ..... no ... Eerikan painajainen päättyi, eikä hänen tarvitse enää pelätä.