EI tuulivoimaloita Kaskisiin

kani

/ #19 ei ei saari

27.09.2012 00:36

Mikä vaivaa Kaskislaisia taas ja jälleen. Tästä kylästä kyllä annetaan sellainen singnaali kaikelle teollisuuden tulolle paikkakunnalle että kyllä tulevat firmat kiertää kaukaa tämän ei ei kylän. Kumpi oli/olis parempi esim biolahden huvila-asukkaille Botnian varjostava soodakattila savuineen ja hajuineen kuin muutama tuulimylly samalla tontilla. Soodakattila purettu nyt kyllä jo.Ei minkäänlainen suhina kaupunkiin kuulu jos nuo lavat sähköä jauhavat kyseisillä alueilla. Ääni peittyy tasan tarkkaan esim. Realin kuorimon jytkeeseen. Menkää seisomaan Poriin myllyjen viereen (3kpl) niin eipä ääntä tuulessa paljon kuulekkaan. Jos ei montaakaan henkilöä työllistä vakinaiseksi niin rakennusaikana kuitenkin muutamat saa töitä ja helpottaa Kaskisten työttömyysprosenttia jonkun verran. Rautatietä halutaan perusparantaa Kaskisiin,mutta kun näin negatiivinen palaute tulee täältä niin johan päättäjätkin huomaa että turha investointi. Ja luontopuoli. Voi hetkunketkun sentään ja "metsästäjät". Tälläsellä saarella pitäs kaikenlainen metsästys kieltää kokonaan. Vesilintuja löytyy Vaasan ja Porin väliltä ettei tarvitte justiinsa Kaskisten kaupungin läheisyydessä paukutella. Metsästystä harrastavana ihmettelen kuinka näin pienellä saarella saa ammuskella jo vahinkojen uhallakin. Metsästäjät menee yleensä metsään ja korpeen samoilemaan koirineen eikä hiippaile huviloiden nurkilla pyssyineen. Helsinkiin vaan citykaneja ammuskelemaan,,se se metsästystä kun terassilta jo näkee ensimmäisen pupun.Eikä marjat ja sienet saaresta häviä myllyjen takia. Kyllä linnut tappaa itsensä lankoihin ennemmin kuin myllyn siipiin. Jotkut yömuuttajat saattavat lentoreittinsä suunnata just surmanloukkuun. Yhtä näin lopuksi ihmettelen kun ei vielä liito-oravaa ole alueelta bongattu.