EI tuulivoimaloita Kaskisiin

Vieras

/ #20 Tuulimylly voi kaatua ja aiheuttaa tsunamin

27.09.2012 19:41

Ei tule tuulimyllyjä Kaskisiin ja se on hyvä asia. oikeastaan jo se, että joku jaakkoleppinenkauhajoelta - systeemi yrittää sellaista tälle saarelle jo vahvistaa sen. Nimittäin ei mikään isompi firma edes lähtis yrittämään tänne saarelle tällaista Missio Mahdotonta. Täältä löytyy niin paljon painavia perusteita kieltäytyä kunniasta.
Isoa työllistävää teollisuutta tänne tarvitaan ja itse olen varma sellaisen aikanaan tulevan. Valitettavasti olemme silloin osa Närpiötä todennäköisesti.
Näen tämän hyrräbuumin negatiivisena ja tällä hetkellä muodissa olevana trendinä, jonka maksajiksi joutuvat ensisijaisesti tavalliset kansalaiset kalliimpana sähkönä lähitulevaisuudessa.
Kaiken lisäksi nämä tuulipuistoalueet muotoutuvat sähköntuotannon reservaattialueiksi, Näillä alueilla ei sitten paljon muuta enää rakennetakkaan monessa tapauksessa.
Esim. Kristiinaan olisi tulossa 500 hyrrää, jos kaikki hyväksyttäisiin. Mikä on tässä takana? Ydinvoimalaa vastustettiin, koska se olisi tuonut alueelle suomalaistumispainetta. Heille sopii mainiosti enemmän se, että syrjäkylät rakennetaan täyteen tulimyllyjä, joista olisi tulossa erittäin merkittävät kiinteistöverotulot kunnalle. Tämä tulonlähde mahdollistaisi mukavasti tämän RKP-läisen etanaelämisen jatkossakin seuraavat 100 vuotta. Eivät he tyhmiä ole. Eivätkä kaikki ruotsinkieliset ole näin kalkkeutuneesti ajattelevia, kuin nämä vanhakantaiset. Nuoremmat ymmärtävät, että olis kaikkien etu päästä näillä kulmilla vähitellen edes 1900 - luvulle.

Tuomo Kangas