EI tuulivoimaloita Kaskisiin

N.I.M.B.Y

/ #21

27.09.2012 21:09

Onko ne kalliit yrityslobbarikonsulttirahanriistäjät saanu tänne houkuteltua muuta kuin Ahopajan ja oliko se kierrätysfrma remateria? en ole varma nimestä kun ei taida olla vieläkään kumpikaan toiminnassa,näin kevyen sarkastistesi ilmaistuna.Kaskisten ahdinkoa käytetään häikäilemättä hyväksi, kun luvataan kuu ja tähdet taivaalta milloin milläkin idealla.
siinähän se onkin jos olet myllyn juurella, ei ääntä juuri kuulu.se on sama ilmiö tornadon keskellä,siellä on tyyntä,mutta kauempana woof...woof...woof...woof...ja samalla ärsyttävän monotoninen välke-efekti päälle.näistä on kivoja videoita täällä linkitettynä.
ei siihen aikaan kyselty kun botnia rakennettiin haiseeko piolahdessa,kun tehdas työllisti satoja suoraan ja välillisesti varmaan yli tuhatta, silloin oli Kekkonen, ryssänpelko ja päästökauppa ja ilmastosopimukset olivat pelkkä vitsi.
nykyään Kekkonen on vainaa,Botnia on vainaa ja piipusta pitäisi tulla puhtaampaa ilmaa mitä sinne polttamista varten otetaan.
Kaskisiin suunnitellut tuulimyllyt eivät kaupungin taloutta tai suupohjan rataa pelasta, ja esimerkiksi huoltotiestön rakennusurakka on niin valtava ettei kenelläkään tästä lähialueelta ole referenssejä siihen,se tulisi menemään destia/lemminkäinen/TMS...ja niillä on omat koneet ja miehet siihen.Satamaa tottakai kannattaa hyödyntää tuulivoimalaitosten osien kuljetuksiin, mutta se riippuu ihan siitä onko se toimittajille kustannustehokasta ja kilpailukykyistä, mutta sekään ei edellytä sitä että kaskisissa olisi omia propelleja.(näistä on kirjoiteltu jo tuossa viestiketjun yläpäässä, lukekaa sieltä en viitsi kiusata itseäni jankuttamalla)
Mainitset olevasi metsästäjä,jos niin on, niin tiedät että metsästysoikeus perustuu maanomistukseen ja maavuokriin/lupiin ja sopimuksiin.emme voi metsästää pitkin rannikkoa siellä missä huvittaa.Yli 70 vuoden aikana täällä ei ole tapahtunut metsästysonnettomuutta tai lähältäpiti tilannetta se kertoo huolellisuudesta ja sääntöjen noudattamisesta.
(ja vielä näin ihan off-topic) Knååpissa on liito-orava(ehkä jopa kokonainen perhe) ja paljon kakkaa. mutta pidetään se vielä kikkakakkosena.