Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Matti Suopajärvi
Vieras

/ #528 Jos

12.01.2011 01:02

on kuten Kustaa Piha sanoi Pohjolan Sanomissa 31.12.2010 : "Hakemuksia tuli niin paljon että piti tehdä harkintaa ketä otetaan ja ketä ei." Miksi nyt yhä haetaan kuutta sairaankuljettajaa Kemi-Tornio-Tervola-akselille töihin.

Luulen että kolmesta syystä: Yksi on se että nyt on voitu rauhoitella Tornion päättäjiä sillä että palkkaamme lisää ammattitaitoista porukkaa töihin. Toinen on se että väkeä ei nykyisellään ole riittävästi jotta palvelua voitaisiin pyörittää pitempään tai lainkaan ja ennenkaikkea edullisesti. Kolmas on se että ei aiempia hyllytettyjä hakijoita ei voitu hyväksyä koska he olivat liian kalliita. Tosin epäilen itseäni ja kolmatta kohtaa koska Kustaa Pihahan sanoi: "hinnasta tässä ei ole kyse"

Toivon että Tornion hakemuksessa kohta "lisätestaukset" tarkoittaa myös paikallistuntemuksen testausta.

Pari detaljia tulkoon mainituksi. Med Group hakee ilmoituksellaan Tornioon kahta sairaankuljettajaa, kahta perustasolle, kahta hoitotasolle. Minun kouluaikoinani ainakin 2+2 oli neljä. Toinen se että meni miltei päivä siitä kun arvelin että MG:n täytyy hakea Tornioon lisää työntekijöitä siihen kun hakemus ilmestyi MOL:n sivuille.

Pojut selkeesti lukee näitä tekstejä:)

kysyttävää, m