Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista

Vieras

/ #957 Re: Re: Re: Oulun palvelut uhrataan ydinvoimalla

24.10.2012 18:32

#956: - Re: Re: Oulun palvelut uhrataan ydinvoimalla

Tämän päivän jälkeen luulisi jo kaikkein kiihkeimpien ydinvoimauskovaistenkin ymmärtävän, että Fennovoiman ydinvoimalahanke on täysin epärealistinen ja järjetön.

Energiayhtiö Eon ilmoitti tänään luopuvansa kaikesta Fennovoima omistuksesta, eli Fennovoiman rahoituksesta hävisi tänään n. kolmannes. Lyhyessä ajassa Fennovoiman rahoituksesta on hävinnyt n. puolet, kun huomioidaan myös aiemmat Fennovoiman hankkeen hylänneet. Fennovoiman hanke ei yksinkertaisesti ole taloudellisesti kannattava, ja sen takia yksityiset yritykset eivät halua osallistua siihen

Jos tämän päivän jälkeen vielä kuulee jonkun kunnan- tai kaupunginjohtajan tai muun poliitikon sanovan, että kyllä minun kuntani veronmaksajien pitää osallistua Fennovoiman hankkeeseen, niin silloin voi alkaa kyselemään, että mitkä ovat tällaisen kunnanjohtajan tai poliitikon todelliset motiivit saada oman kunnan rahat palamaan Fennovoiman tappiollisessa hankkeessa