Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Vieras

/ #1526 Re: yksi vaan

01.11.2012 14:46

#1525: ihmetys - yksi vaan tuossa katselin koko vuoden päätöksiä lautakunnassa.hyviä päätöksiä ovat tehneet.risto ja päivikin ovat olleet monessa hyvässä mukana.jotenka jos jättäisimme syyllistävät jutut sikseen ja odotamme mitä viisaammat päättävät,,,eikös juu.

En ollenkaan epäile, ettetkö pitäisi tätäkin päätöstä hyvänä.  Mutta he ovat meidän luottamushenkilöitä.  Meidän on voitava luottaa heihin.  715 tämän addressin kirjoittajaa on eri mieltä.  Olen vähentänyt luvusta Päivi Ahvenvaaran joka onnistuttiin virkamiehen taidolla käännyttämään.

Tämä on juuri oikea hetki tarttua.  Se voi olla myöhäistä myöhemmin.  Siinä voi käydä kuten virkamiespäätöksen eli, että asia jätetään odottamaan kunnes se on vanhentunut.  Emme antaneet Risto Hankosaarelle emmekä Päivi Ahvenvaaralle valtakirjaa päättää kaupunkimme asioista.  Sensijaan olisi toivottavaa, etteivät he saisi enää tehdä lautakuntapäätöksiä sillä juuri nyt alkaa hetki kun uudet lautakuntapaikat jaetaan.

Huonot päätökset ovat kiinni huonosta päättäjistä.   Tarvitsemme hyviä päättäjiä.  Lautakunnassa olevan on tunnettava vastuunsa.

Missään ei ole sanottu, että "ajojahti" loppuisi Juriin.  Se onnistuu niin kauan kun lautakunnassa istuu vastuuttomia sillä heidän tehtävä on oikaista virkamiehen virhepäätös.  Huonoja päätöksiä osaa tehdä kuka tahansa.  Haluamme hyviä ja vastuuntuntoisia päätöksiä.

Tämä päätös saattaa maksaa Vaasan kaupungille 40000 euroa.  Suurin osa siitä menee Jurille, mikä tietysti on oikein mutta vähemmällä olisi päästy jos oltaisiin oltu vastuuntuntoisia.  Ei potkuja anneta ilman syytä.  Toistaiseksi syynä on ollu paremman puutteessa nimike "luottamuspula" joka ei siis sano mitään ja jota käytetään kun muuta syytä ei ole.

Käytännössä "luottamuspula" tarkoittaa, että naama ei miellytä.  Jurin naama ei ole kaunis mutta meillä jokaisella on se kannettavanamme ja se on eri näköinen.  Siltikään se ei saa olla syy.