Pakkosuomi pois kouluista!

Espoo

/ #23

25.08.2007 23:00

Ruotsia ei tarvitse osata Suomessa! Siksi että se on ihan turhaa, joillakin alueilla Suomessa tarve voi olla suurempi mutta yleensähän sinne synnytään eikä muuteta vapaaehtoisesti eli kieliongelmaa ei ole koska kieli opitaan kun sille on tarvetta. Muulla Suomessa ruotsinkielen osaamiselle tarve on 1% luokkaa eli että edes kohtaat ihmisen joka aloittaa keskustelun palvelualallakaan on ihme.

Pakkoruotsi syntyy juuri kun se on pakkopakko ja asia kääntyy itseään vastaan. Vittu että vituttaa kun kai joutuu vielä opettelemaan ruotsinkielen sanoja tulevaisuudessa koulutuksen takia. Melkein sama asia kun että meidän pitäisi opetella kiinankieltä jonka tarve olisi ihan olematonta mutta siitä olisi enemmän hyötyä kuin ruotsinkielen opettelusta koska kiinalaisia on niin paljon että todennäköisempää tunnistaa kiinalainen ja alkaa puhua hänen kanssaan kiinankieltä kuin että joutuisi puhumaan jossain ruottia.

Mulle on ihan sama mitä ruotsinkielisissä lukioissa tehdään, niin turha laitos sekin ja suunnaton rahanreikä. Poistakaa ihan mitä haluatte ruottinlukioistanne, rahaa siinä vain säästyy mitä vähemmän opettavaa siellä on.

Isoin ongelma tässä ruotsinkielessä Suomessa on että kun se taito ei mitenkään pysy kunnossa jos ei ole syntynyt ruotsinkieliseen perheeseen! Siksi sen opettelu on todella turhauttavaa ja ajan haaskausta.