Kannabis lailliseksi

/ #2734 Re: Ei tartteta

23.01.2011 20:01

#2730: Morbus - Ei tartteta

"Kannabis on huume, joka passivoi ja tylsistyttää sekä aiheuttaa suusyöpää."

Ehkä passivoi ja tylsyttää liika käytöllä...   Suu syöpää kannabis itse ei aiheuta. Kannabista käytetään yleensä polttaen ja se savu on siinä  se syopää aiheuttava tekijä.  Kannabista ei ole pakko polttaa siitä voi tehdä teetä, suklaata, muffinsseja, pirtelöitä jne. jolloin vältytään tältä turhalta savulta.   Jos tosissasi väität että kannabis (ei se savu vaan itse kannabis) aiheuttaa suusyöpää niin haluaisin sinulta linkkiä johonki tutkimukseen.

"Tunnen kaksi ihmistä joista molemmilla kannabis laukaisi psykoosin. Mitä hyötyä on paetta todellisuutta kannabiksella?"

Ilmeisesti ystäväsi ovat olleet kannabiksen väärinkäyttäjiä ja käyttäneet kannabista todellisuuden pakoiluun.... tätä minäkään en pidä järkevänä että pakoillaan ongelmia.   Kannabista tai mitään päihdettä ei mielestäni kannata käyttää todellisuuden pakoiluun.  Kannabista voi käyttää myös niinkuin alkoholia eli ystävien seurassa maustamaan mukavaa iltaa.

".... ja se ei ole Cool, vaan sen käyttö on yhtä lapsellista kuin koulun takana tupakointi. "Kato Snoopp Dogg tekee sitä!""

Yhdyn tähän siltä osin että en tykkää siitä että lapset ihannoivat sitä asiana joka korottaa omaa asemaansa kaveripiirissä..

Se ei ole oikea syy käyttää päihdettä... Se tässä juuri kuseekin kun kannabis on laiton ja siitä on tullut ns. "kielletty hedelmä" joka korottaa enemmän kannabiksen arvoa ystävien huomiota hakiessa. Laittomuus on myös tuonut sellaisen ilmiön että kun nuorelle vain sanotaa että "ei ei ei se tappaa ja tekee hulluks tuut raiskaajaks jne." niin sitten kun se nuori oikeesti kokeilee sitä ja lukee netistä että siihen ei voi oikeesti kuollakkaan ja kannabiksen psyykkiset haittavaikutukset ovat todella kyseenalaiset niin se alkaa vähätteleen sen haittavaikutuksia... tästä seuraa se virallisenlinjan vastakohta "luonnon vaaraton lääke".  Tämä on hölmöä ääripäisyyttä. Mutta toisaalta ymmärrettävää nuoren ihmisen kapinallisuutta

"Se on huume siinä missä happo ja lsd eli täysin turha ja pelkästään vahingollinen. Te olette länsimaisia ihmisiä, ette mitään alkuperäiskansaa, jolla valitut ihmiset käyttävät sitä. Päihteet vaan pois kokonaan, uusia ei tarvita."

huumeen ja päihteen ero on se että huume on laittomaksi määritelty päihde..  Se ei tarkoita sitä että kannabis olisi sama asia kuin lsd, jota muuten kutsutaan myös hapoksi.   Tärkeä askel kohti päihteettömyyttä mielestäni olisi  miedompien

ja vähemmän haitallisia terveysvaikutuksia omaavien päihteiden laillistaminen.  Tähän kannabis sopisi hyvin.

Sen vielä sanon että ei päihteet ole pelkästään vahingollisia kyllä sinullakin on varmasti monia iltoja jonkin päihteen esim. alkoholin kanssa jolloin olet nauttinut juuri siitä että olet päihtynyt ystävien seurassa hyvää viiniä lipitellen ja ehkä juustoa naukkaillen.  Tai  jos olet töistä tullut väsyneenä kotiin ja pitäisi vielä jaksaa kotiaskareita tehdä, niin lämmin kuppi piristävää kahvia auttaa yleensä mukavasti jaksamiseen.

Minun mielestä on älytönä että jos haluan päihtyä laillisesti niin joudun sen tekemään melkeen vahvimmalla päihteellä ALKOHOLILLA.  Nauttisin enemmän kannabiksestä koska siinä ei ole hengenvaaraa yliannostuksen kanssa eikä menetä kontrollia omaan mieleen( väärinkäyttö on sitten toinen asia).