Kannabis lailliseksi

Teemu Björk
Vieras

/ #2737 Ehdottomasti kannabis lailliseksi.

23.01.2011 21:25

Olen sitä mieltä että kannabis on ehdottomasti laillistettava. Kannabis poistaa syöpäsoluja ja samalla poistaa myös syövästä aiheutuneita kipuja joten sitä voidaan käyttää lääkkeenä syöpäpotilaiden hoidossa. Kannabis on myös erinomainen lääke ms tautiin, masennukseen sekä unilääkkeenäkin kannabis on erittäin hyvä apuväline univaikeuksista kärsiville.

On laskettu että Hollannissa, missä kannabis on laillista, käytetään paljon vähemmän kannabista kuin niissä maissa missä se on kiellettyä. Nuoret käyttävät mielummin kannabista koska se on laitonta ja jos taas se olisi laillista niin sitä ei käytettäisi niin paljoa koska se ei olisi niin ``jännää`` nuorten mielestä. Kannabiksen laillistamisessa pitäisi kannabiksella olla korkea vero jotta valtio hyötyisi siitä. Sitä pitäisi käyttää vain valvotuissa paikoissa sekä sitä pitäisi käyttää asiallisesti. Ikäraja tulisi olla K-18.

Venäjän mafia sekä muut rikollis järjestöt tienaavat kannabiksella hyvin niin eikö olisi jo aika ottaa kannabis heiltä ja antaa valtion tienata kannabiksella. Rikollisilta lähtisi erittäin hyvä laiton bisnen kannabiksen suhteen kokonaan pois. Tai ainakin vähenisi oikein kunnolla. Jos alkoholi tai tupakka olisi laitonta niin ne rikolliset tienaisivat niillä. Eihän nykyään rikolliset kierrä kauppaamassa ´´pimeetä`` tupakkia =)

Muutama kysymys mikä askarruttaa minua...

Miksi Amfetamiiniä vaarallisempaa päihdettä eli alkoholia myydään mutta kannabista joka on luonnon lääkettä ei sallita?

Miksi kannabista vaarallisempi päihde kuin tupakka sallitaan mutta ei kannabista?

Miksi Suomen valtio ei reagoi laillistamiseen kunnolla?

Minkä vuoksi Valtio haluaa antaa rikollisten tienata kannabiksella satoja miljoonia?