Stop eläinsuojeluterrorismille.

Vieras

/ #73 Vastauksia Sparelle

25.01.2011 13:53

On hyvä, että kysyy jollei tiedä. Huomattavasti parempi kuin epäasiallinen syyttely. Kiitos siitä sinulle! Esittämiisi kysymyksiin on kyllä vastauksia ja tietoa tullut moneltakin suunnalta, ne eivät vain ehkä ole valitettavasti syystä tai toisesta sinua tavoittaneet. Vastaan kysymyksiisi maidontuottajana.

1. Lehmät voivat Suomessa hyvin. Meillä ei ole esim. Tanskan tyylistä tehotuotantoa vaan maitoa tuotetaan pääasiassa perheviljelmillä. Lehmien hyvinvointi on kaiken toiminnan perusta. Kaikki työ tehdään lehmien vuoksi, tarpeenvaatiessa vaikka keskellä yötä. Jokainen lehmä, hieho ja vasikka tunnetaan erikseen ja sen persoonalliset piirteet tiedetään.
Me emme ole kouluttamattomia maalaistolloja vaan koulutettuja ammattilaisia. Me emme hoida eläimiämme mutu-tuntumalla vaan tiedämme tarkasti mitä pitää tehdä ja miksi!

2. Mielestäni kaikki työ on arvokasta. Ruuantuotanto on yksi peruselinkeinoista. Ihminenkään ei elä syömättä ja ruoka ei ilmesty kauppaan itsestään. Jonkun on se ensin tuotettava.

3.Olen lukenut koulutusmateriaalin ja se ei anna todenperäistä tietoa tuotantoeläinten hyvinvoinnista ja hoidosta. Motiivi on hyvin selvä: kaikkien on alettava kasvissyöjiksi ja maailma pelastuu. Näin mustavalkoinen ei asia oikeasti ole. Eläinten hyvinvointi on tärkeä asia ja syyttelyn sijasta toivoisin eläintensuojelujärjetöiltä enemmän yhteistyökykyä. Rikollinen toiminta ei auta ketään, vähiten eläintä.