Hoitohenkilökunnalle myönnettävä omantunnonvapaus

hippo

/ #38 no niin

22.12.2012 10:54

Otetaanpa käytännön esimerkki. Voi olla tilanne että sairaalan leikkurin vierekkäisissä saleissa on tilanne ( ja usein näin onkin ) että toisessa abortoidaan ja toisessa virvoitetaan lasta...samankokoisia...molempiin tilanteisiin käytetään verovaroja ja koulutetun henkilökunnan aikaa ja ammattitaitoa yhtälailla. Tämä on todella ristiriitaista ja epäloogista. Eikös tieteelliseen länsimaiseen ajatuslogiikkaan kuulu että kaikki asiat perustellaan ja jäsennetään tietyn logiikan mukaan. Syynä se että toisessa salissa halutaan pitää lapsi, joka moraalisesti ja biologisesti onkin luonnollista, ja toisessa salissa ei. Syystä tai toisesta. Kestämätön ja erikoinen tilanne kaiken logiikan mukaan. Vähintä mitä tässä tilanteessa voidaan lainsäädännöllisestikin tehdä, on se, ETTÄ HALUKKAAT VOIVAT JATKOSSA PANOSTAA TUOHON OIKEASTI HOITAVAAN JA HIPPOKRATEELLISIA PERIAATTEITA TUKEVAAN TOIMINTAAN, salissa jossa autetaan ja tuetaan elämää. Olkoot he tuolla toisessa salissa sitten jotka haluavat. Eivätkö silloin kaikki ole tyytyväisiä. Logiikkakin pelaa. Tällainen ajatteluhan on demokratian selkäranka. Näin se menee.