Stop eläinsuojeluterrorismille.

Vieras

/ #195 Mitä vieraampi on luonnosta sitä enemmän uhoa

31.01.2011 14:26

Vaikka olenkin syntyperäinen Stadilainen on jyväjemmareitten kujeet tutuja. Lapsena monta kesää tuli vietettyä maatilan naapurina joten lähes kaikki työt tuli tutuiksi.

Yksi asia tuli varmaksi: jos viljelijän on saatava leipänsä maasta ja karjasta ei yhtään eläintä kohdella huonosti. Kesällä 16 tunnin työpäivän jälkeen isäntä tarkisti että jokaisella elikolla on asiat hyvin: aina lehmistä kanoihin ja pihapossua myöden.

Vain täysin tosielämästä vieraantunut vikuu joka asiata eläinrääkkäyksenä. Possun kuohitseminen, jota joku kuvasi kauheana kidutuksena on hetken kipu ja sen vastineena possu saa ruuan, lämpimän ja hoidon. Paremmin possulla menee kuin vaikapa Stadin asunnotttomilla. Tokoinrannassa on moni jäätynyt kuoliaaksi ja sitä ei kukaan pidä rääkkäyksenä. Maan suurin sosiaalikeskus on sadanmetrin päässä ja eivät enää saa edes tilastoa tehdyksi saati että auttaisivat.

Jos yhteiskunnan rahaa käytetäänvalistukseen niin ehkä pari päivää työssä sikalassa tai kanalassa opettaa enemän kuin noiden ekoterroristien videot.