Kansalaisadressi telakkateollisuuden turvaamiseksi Suomessa

vapaajäsen

/ #291 Oikeus laiskuuteen !

29.01.2013 14:31

Mikä siinä työnteossa on niin ihanaa ? Mennä nyt töihin tappelemaan olemattomista palkoista ja muista ehdoista, kun voisi nauttia vapaudesta ja laiskuudesta, niinkuin antiikin Kreikan suuret filosofit ja ajattelijat. He paransivat maailmaa, ja antoivat orjien tehdä työt.

Eli työssäkäynti kuluttaa meiltä voimat ajatella ja tehdä todellista yhteiskunnallista parannustyötä ja edunvalvontaa. Ay-liikekin on täysin oman välinpitämättömyytensä vanki, ja jättänyt ajattelun täysin EK:n ja porvareiden tehtäväksi. Ja se heidän kädenjälki näkyy päivä päivältä enemmän. Sokea Reettakin sen vähintään kuulee.

Nyt sitten, hädän hetkellä, ay-liike, kasvojensa pelastamiseksi, kerää nimiä netti-adressiin. Varmaan moni luottamusmies ihmettelee miksi keräystä ei ole saatu työpaikoille saakka, aitona paperiversiona. Sen taidon osasivat jo isoisämme n. sata vuotta sitten, ja saivat 500.000 nimeä Venäjän keisarille lähetettäväksi. Tietysti muutama "kotikatu" saattaisi niissä talkoissa jäädä väliin. Ja kuka aatteellinen duunari sellaista kestäisi ?