VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kerro ihmeessä

/ #5173

30.01.2013 20:28

Onpa asiattomaksi mennyt tämä keskustelu, vaikka nyt en insinööri ole, maalaisjuntti tosin ja metsästäjä niin voin ihan maalaisjärjellä todeta, että ei kaikki metsästäjät salakaada susia tai tiedä edes salakaadoista. Kyllä voin itsekkin olettaa, että niitä tehdään, mutta en yhtään huhua ole kuullut, saatika sitten ollut mukana kyseisessä touhussa.

Pakko kyllä sanoa sinulle Eagle One, että kommenttisi:"Sudet ovat olleet paikalla vähintään yhtä kauan kuin ihmisetkin, joten ei nykytilanteessa historian valossa mitään ihmeellistä ole. Nyt vain tietyn harrastajajoukon ihmiset kohtaavat tiettyjä riskejä harrastuksessaan. Historiallisessa mielessä niin on ollut aina. Se kuuluu osana harrastukseen. Riskit on arvioitava ja jos ei niitä hyväksy on siirryttävä muihin vähemmän riskittömiin harrastuksiin."

Taas tunnistan ihmisen, jopka ei tiedä suomenajokoirista tai muista metsästyskoirista yhtään mitään, suosittelen keskustelemaan jonkin metsästäjän kanssa siittä, miten hänen koiransa olisi onnellinen ilman metsästystä, tutustumaan hänen esim. suomenajokoiraansa ja käymään jopa kerran metällä mukana, tällätavoin voisit nähdä koiran näkökulman.

Mutta kerroppas ihmeessä minulle mikä on tämä uusi riskitön harrastus ajokoirieni kanssa, josta koirakin nauttisi ja saisi toteuttaa viettiään, insinööri?