TREEN BUSSI NRO 10:N REITTI JA AIKATAULUT SÄILYTETTÄVÄ

"Korpinoita"

/ #25 PISPALAN PARHAALTA PAIKALTA 10-PYSÄKIN LÄHELTÄ

04.02.2013 18:59

Asun melkein 10 päätepysäkillä. On hienoa kun auto kulkee kaksi kertaa tunnissa. Saisi kulkea enemmänkin. Sitä ei saa lakkauttaa. Sen olemusta on muutettava niin, että siitä muodostetaan ensimmäinen kokeilulinja Tampereelle ja matkustaminen siinä olisi ilmaista. Syksyllä alkaa Pispan koulun oppilaille kiinan kielen opetus varmaan lisää uusien oppilaiden tulemisia eri puolilta kaupunkia. Nyt on aivan älytön ralli henkilöautoilla ja muilla kulkupeleillä kun oppilaita tuodaan kouluun ja parkkeerataan kuinka sattuu ja mihin sattuu. Ikkunaini on suoraan koulun pihalle, joten kaikki on nähtävissä. Minäkään en ole käyttänyt omaa autoa vaan aina julkista. Olen jo "korpinoita" ja siinä iässä että saan jo matkalipun halvemmalla hinnalla, jos ajelen klo 9 - 14 välillä. Älytöntä tasa-arvon syrjintää. Eikö muka n.s. joutilas kansanosa eli eläkkeellä olevat saa kulkea enää Pispalasta pois klo 14.00 jälkeen. Tämähän on vähän niin kuin sosialisointia. Parkkiongelmatkin keskustasta poistuisivat, jos siirtyisimme Viron malliin ja laittaisimme kaikki linjat ilmaisiksi. Maantievero tai moottoritievero ulkopuolisilta kaupunkiin tulijoilta. Ottakaa järki käteenne. Nyt on selkeästi tulossa sopimusrikkoms, jos linja 10 siirtyy kesäajan alkaessa vain yksi bussi tunnissa systeemiin ja sopimus päättyy kuitenkin vasta 18.8.2013. Pitäisköhän ryhtyä tutkimaan asiaa tai antaa julkiseen tarkasteluun. Huomioikaa se, että tasa-arvo tuli voimaan 1.1.1987.