Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

HESE

/ #934 VAALIT TULOSSA 2015

14.02.2013 22:00

Viimeistään seuraavissa eduskuntavaaleissa kysytään kaikkien Suomalaisten mielipidettä kaivosten toiminnasta Suomessa. Täytyy vain asettaa ehdokkaat vastaamaan rehellisesti kysymyksiin, joiden jälkeen voimme äänestää ehdokkaita ja vaatia heitä pitämään lupauksensa. Ei tietysti voida taaskaan tietää, ettei vain tapahdu kuten vihreiden puolueen sekä nykyisen ympäristöministerin vihr. Ville Niinistön super valehtelua ja takinkääntöä, mutta aina kannattaa yrittää. Tiedetäänpähän ainakin syylliset, niin kuin nyt. Mielestäni nyt voimme vain vaatia, että edes viranomaiset seuraisivat kaivostoimintaa ja todella vaatisivat, että Suomen lakeja ja kaivosten lupaehtoja noudatettaisiin ja sääntöjen rikkojia rangaistaisiin myös lain sallimin keinoin. Nyt viranomaiset eivät ole valvoneet kaivostoimijoita riittävästi, eikä langettaneet riittäviä rangaistuksia. Myöskään kaivosyhtiöt eivät ole noudattaneet saastuttamiensa alueiden puhdistus velvoitetta eikä muitakaan lupaehtoja. Nyt ympäristötuhot vain pahenee ja laajenee vastuussaolevien viranomaisten luvalla.